donderdag 13 augustus 2015

Zonnige zondagen

Afgelopen zondag was het net als vandaag prachtig weer bij ons in Hoofddorp. Vriendjelief moest honkballen & dus had ik gezellig even tijd om bij mams te gaan zitten quilten. En terwijl de bijtjes helemaal vol met stuifmeel zoemden in de tuin...


En terwijl de kat een lekker plekje had opgezocht om lui te liggen...


Zaten mams & ik aan de tafel lekker te appliceren. Mams is hier bezig met haar volgende blok voor de Boutiful Life. Ze moet nog even een inhaalrace doen.


 En ik stortte me op deze mooie lapjes in hersftachtige kleuren.


Heel veel rondjes moesten er namelijk gemaakt worden.


Voor dit middenstuk van een quilt van Irene Black, Eva Grace. Meteen toen ik deze in haar boek zag, werd ik er verliefd op & dit is een mooi projectje om mezelf te leren needle-turnen. Het middenblok is bijna af & hierna ga ik de randen oa. met orange peels maken.


Mams is nog een paar daagjes op de camping geweest bij mijn broer & daar heeft ze aan deze beauty gewerkt. Een groot paneel van een vuurtoren in het midden met flying geese eromheen, de kleine paneeltjes van zeilboten & vuurtorens afgewisseld met blauwe stof met een landkaart erop eromheen. En op de hoeken weer wat grotere panelen met zeilboten & flying geese.


Hier een close-up waarbij je ook goed kan zien dat mams in de blauwe vakken een anker gequilt heeft,


De achterkant is ook al zo leuk met de blauwe nautische stof met kompasroosjes en touwen. En heb je te weinig stof? Dan doe je er gewoon nog een band andere stof tussen.


Wat een leuke quilt is dit geworden zo! Die kan mooi mee de boot op.

3 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige quilt heeft je mams gemaakt en dat blok van jou ziet er uit als een beauty!!!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben je weer met een mooie quilt begonnen en ik ben wel een beetje jaloers op je moeder hoor. Lijkt me zo gezellig om een quiltende dochter te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk, dat je Eva Grace van Irene gaat maken! Ik vind het ook zo'n supermooie quilt, met al die grappige "orange peels".
    De vuurtorenquilt van je mam is ook erg mooi geworden, en wat toepasselijk, de gequilte ankers! Een echte boot-quilt!
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...