vrijdag 11 mei 2018

Dat duurde lang....

Dat duurde lang voordat ik weer een nieuw blogje ging schrijven. Het laatste blogje is van januari en daarna heb ik niks meer geschreven. Niet dat ik niks gedaan heb, maar had gewoon even geen zin en inspiratie om te bloggen. Teveel andere dingen aan het hoofd op mijn werk en in de familie. Maar nu ben ik weer terug. En wil jullie het project laten zien waar ik op dit moment vrij veel mee bezig ben.


Dat project in wording zit in deze  blikken...


In het grootste heel veel vierkantjes van 2,5inch groot. In het middelste blik hoekjes met een bocht. En in het kleinste blik een on-the-go blikje met vastgeplakte blokjes, een rolletje garen, een schaar en een naald. Zodat ik overal hoekjes op de blokjes kan vastzetten. De afgelopen weken heb ik dus heel veel vierkantjes zitten snijden en hoekjes uitgeknipt aan de eettafel. En dan als ik ‘s avonds op de bank televisie zit te kijken pak ik het kleinste blikje erbij en appliceer de hoekjes met de rondingen op de vierkante blokjes. Gaat lekker gedachteloos en best wel snel. Heb er dan ook heeeeel veel nodig voor een grote quilt. In totaal 1536. Oeps... dat krijg je met wilde plannen.



Gelukkig ben ik al een heel eind onderweg. Zodra een blokje klaar is komt het in dit blik te zitten. En daarin hou ik ook bij hoeveel blokjes ik al klaar heb. Bijna 600 inmiddels en dat betekent dat ik een derde geappliceerd heb. Al ben ik dan voorlopig nog niet klaar. want die bijna 1600 blokjes moeten aan elkaar gezet worden. Er moet een middenstuk in komen. En er moet een rand omheen komen. Nog wel wat werk voor de boeg dus. maar ik denk dat het eindresultaat super wordt.


Zeker als ik kijk naar het middenstuk dat ik uitgezocht heb voor deze quilt en de geweldige randstof die ik ook alvast aangeschaft heb bij de Quiltster in Kerkwerve. Het smalle randje komt om het middenstuk en de brede rand komt om de hele quilt #loveit. Ikzal binnenkort meer dingetjes laten zien waar ik de afgelopen maanden aan gewerkt heb. Waar zijn jullie mee bezig?


15 opmerkingen:

  1. Fijn om weer bij je te lezen! Leuk om te zien dat jij ook van de blikken bent. Je middenstuk en randstof is erg MOOI het gaat vast goed komen. Zwaaizwaai DIKKE knuffel van mij

    Oh waar ik mee bezig ben Flying Chickens, vingerhoedjes en winterse hexjes (veel, maar zo heerlijk die afwisseling)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een schattenpracht zo'n blikje....maar je liet me laatst ook zo'n mooie quilt zien....vertel je daar de volgende keer wat over?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk nieuw project Marieke!

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk werkje voor overal. Ik houd wel van die simpele blokjes die je overal en altijd kunt doen. Succes met de overige 1000. Groet. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk weer iets van je te horen en wat een prachtig project heb je onder handen,zooo leuk met die blikjes.
    Hier wordt hard gewerkt aan 2 babyquiltjes.
    Groetjes Lia.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk even mee gesnuffeld in je blikjes.
    Dat word erg mooi zeg.
    Prachtig midden blok en rand............liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh Marieke, wat mooi, vind de blokjes prachtig, maar de blikjes ook ;-)
    De rand(en) wow, helemaal te mooi ;-)
    Leuk dat je er weer bent, mistte je al!
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat GRAPPIG! Deze quilt tezamen met een hexagon quilt ligt ook bij mij op tafel. Lekker suf een beetje patchen. Heerlijk. Enne fijn dat je weer terug bent hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk die blokjes. En wat fijn dat je al zoveel hebt voorbereid. Dat scheelt om tussendoor de blokjes te pakken. Mooie stoffen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig!!! Wat heb je de stoffen (opnieuw) subliem bij elkaar uitgekozen! En wat heb je al veel...
    Groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie kleurcombinatie heb je gekozen voor de blokjes. Samen met het middenstuk en de randen wordt het een subliem geheel! Hartelijke groet, Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wordt vast een prachtige quilt, het is wel even doorbijten maar dan heb je wel weer wat moois gemaakt. groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk hoor! Ziet er knap uit. Altijd even verstand op nul als je aan zo'n groot project begint. Eenmaal bezig is het toch altijd fijn om telkens hetzelfde maar toch anders te herhalen? Ben alvast benieuwd naar het resultaat! Zal super worden! Groetjes Nancy

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...