zondag 3 juli 2011

Vacanzione... in Toscane & Istrië

We zijn weer terug & wat was het weer leuk. Vakantie!!! Dit jaar gingen we al vroeg, omdat dan de campings in Italië nog betaalbaar zijn & het weer hopelijk niet al te heet zou zijn. Toscane was ons eerste reisdoel. Ik had via ACSI een camping gevonden in de buurt van Florence, vlakbij een snelweg, zodat we snel ergens heen konden rijden. Dat vlakbij de snelweg bleek wel heel letterlijk te zijn toen ik vanaf de snelweg de camping kon zien liggen. Gelukkig bleek het geluid niet al te hard & hadden we soms meer last van het geluid van krekels & cicaden dan van de snelweg. Maar goed, dat terzijde. Ik ben eerder op vakantie geweest in Toscane & heb toen ook wel een aantal dingen bezocht, maar dit keer heb ik nog veel meer gezien & gedaan dan toen. Dat maakte de hele vakantie wel onvergetelijk.

De eerste trip voerde ons naar San Gimignano & Volterra. San Gimignano wordt ook wel het Manhattan van Toscane genoemd & hoewel een buurman op de camping vond dat je dat ook wel vanaf de snelweg kon bekijken, vond ik het bezoek aan het stadje erg de moeite waard. Mooie gebouwen, leuke sfeer & we hebben gewoon een leuke middag gehad daar. Kijk maar naar de foto...



Na San Gimignano gingen we verder naar Volterra. Alweer zo'n leuk stadje met mooie gebouwen. Toen we eenmaal daar waren bleek dat Volterra decor is van een aantal scenes van de Twilight-serie (boeken & films) & dus vond ik het wel heel erg leuk om daar te zijn. Ik heb de Twilight-boeken namelijk verslonden & kan me nu helemaal voorstellen hoe die vampiers zich daar bezig hielden. Ik denk dat ik de komende tijd de boeken nog maar eens ga lezen.



De volgende dag stonden Pisa & Lucca op het programma. Pisa moet je gewoon gezien hebben als je in Toscane bent & Lucca stond al een hele poos op mijn verlanglijstje. Als je Pisa zegt, dan zeg je natuurlijk ook scheve toren & ik moet eerlijk zeggen dat behalve het plein waar deze toren staat we weinig meer van Pisa hebben gezien. Het blijft fascinerend om te zien hoeveel toeristen afkomen op het Piazza dei Miracoli & hoeveel toeristen in de meest maffe poses gaan staan om de toren recht te kunnen zetten...



Na Pisa reden we door naar Lucca & hoewel de stad al een poos op mijn want-to-see-lijstje stond bleek de stad een aangename verrassing! We hebben heerlijk gewandeld, lekker op terrasjes gezeten & mooie dingen gezien. Deze foto is gemaakt op de toren van een piazza ergens in Lucca. Kijk eens naar de mooie daken...



Na twee actiedagen was het tijd voor wat rust & bleven we relaxen op de camping. Dat was ook wel nodig, want de volgende dag gingen we naar Sienna. Ik was al eens eerder in Siena geweest, maar dat was maar heel even & ik wilde wel meer van de stad zien dan alleen het Campo de Fiori. Hoewel dat wel één van de mooiste pleinen is van Italië. Dit keer hebben mijn lieve vriendje & ik heel lang in de stad gewandeld & we hebben echt de tijd genomen om alles te bekijken. Ik vond de binnenkant van de kathedraal echt indrukwekkend, maar ook het Campo de Fiori blijft de moeite waard om te bezoeken...





Na Siena was het de beurt aan Florence. Hoewel de camping waar onze tent stond op nog geen 10 kilometer afstand van het centrum was, bewaarden we deze stad voor het laatst. Ik ben twee keer eerder in Florence geweest & was twee keer ernstig onder de indruk van deze stad. De gebouwen zijn zo mooi & de sfeer is zo leuk daar, dat ik er graag weer heen wilde gaan. En dat blijft zo. We zijn nu maar een middagje geweest, maar de volgende keer gaan we wat langer zodat we ook wat musea kunnen bezoeken.



Op ons laatste dagje in Toscane wilden we het weer rustig aan doen. Na een ochtend relaxen op de camping gingen we 's middags een autorit maken door de Chianti-streek (daar waar de wijn vandaan komt) De weggetjes waren krinkelig, de landschappen mooi & we konden echt genieten van alles wat we zagen. De middag sloten we af met een bezoek aan de italiaanse supermarkt & daar wordt ik altijd blij van...



De volgende dag was het tijd om verder te trekken. We gingen 'door' naar Kroatië waar mijn broer & zijn gezin op een camping in Istrië zaten. Maar daarover morgen meer...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...