zaterdag 14 april 2012

Creabea-clubje

Als kind vond ik het al heerlijk om er op los te freubelen met allerlei materialen. De juf op de basisschool werd er weleens gek van dat ik tijdens de lessen ook continu aan het knippen & het plakken was. Niet omdat ik niet luisterde dan (want blijkbaar kon ik al op jonge leeftijd multitasken), maar omdat andere kinderen erdoor afgeleid werden. Als ik tentamens moest leren tijdens mijn studie, dan beloonde ik mezelf na een hoofdstuk leren met een halfuurtje petieterige kraaltjes op een pluchen olifantje naaien. En zo was ik altijd wel ergens mee bezig. Allerlei knutsels hebben de revue gepasseerd: servetten plakken, kaarten maken, papier maché, fimoklei, papierfilligraan, origami etc. etc. En een deel van de spullen die ik gebruikt heb ik nog steeds. Op dit moment vind ik quilten gewoon het leukst & zit ik het grootste deel van mijn vrije tijd achter mijn naaimachientje te snorren op de geheime bruiloftsquilt, maar soms doe ik ook andere crea-beadingen.

En wat is er leuker dan om dat met een aantal mensen te doen? Vandaar dat ik afgelopen winter al geprobeerd had om een clubje te starten waarbij we één keer per maand bij elkaar komen om mooie dingetjes te maken. De eerste poging strandde wegens ziekte & drukke agenda's. Maar vandaag waagden we opnieuw een poging. Kijk, zo zag mijn eettafel er vandaag uit...


Bakken vol kralen, lijmpistolen in de aanslag, jute zakken & lege potjes. Oh... en natuurlijk overheerlijke zelfgebakken scones. Het recept staat hier (klik).

We hebben vandaag hele schattige waxinelichtjes of vaasjes gemaakt met wat jute van een Sintzak, lege glazen potjes & wat eenvoudige versierselen. Twee van de lichtjes zie je hier.


En er zijn een paar schattige armbandjes geregen. Zoals deze voor het liefste driejarige meisje ter wereld. Mijn nichtje Sophie, of heet ze nou Pippi?


Meiden, ik heb een leuke middag gehad & we gaan dit zeker binnenkort weer herhalen ;-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...