maandag 10 juli 2017

Michelle Yeo in Zeeland

Meestal moet ik op maandagochtend vroeg opstaan om naar mijn werk te gaan, maar vandaag kwam mams mij al om half 8 halen. We zouden namelijk naar de Quilt Ster in Zeeland rijden om daar de workshop van Michelle Yeo bij te wonen. En tja, op de route van Hoofddorp naar Kerkwerve staan normaal gesproken redelijk veel files op maandagochtend. Dus bijtijds weg. Het was vandaag alleen de eerste vakantiedag in Midden Nederland. Wat betekende dat er veel minder verkeer dan normaal was en we al voor 9 uur in Zierikzee waren. Eerst moesten er uiteraard bolussen gehaald worden. Yummie! Daarna door naar Kerkwerve alwaar we eerst nog even konden neuzen in de te leuke winkel van Marcha.

Maar al snel begon de workshop dan echt...


2 groepen dames. De linker helft van de zaal aan het handpiecen, de rechter helft van de zaal op de machine aan het foundation piecen (al smokkelde ik stiekem, omdat ik graag bij mams wilde zitten) Michelle Yeo is een Australische Quiltster die bekend is door haar geweldige vintage patronen (en mallensets) waarmee je de mooiste quilts kan maken. Ze werkt veel met sterren, ronde vormen en antiekige kleuren. En dit jaar is ze ook nog eens de ontwerpster van de mysterie quilt van Quiltmania. Haar Quiltmania-boek (Of Needle, Thimble and Thread) is zeker een aanrader.


De naaimachine-dames gingen aan de slag met deze bjoetie. De California Star met heeeeel veel puntjes die je met behulp van de Foundation Piecing methode heel mooi scherp kan krijgen.


De handpatchers gingen met deze Eumundi Coverlet aan de slag. Hier zie je twee varianten van het verschillende patroon. Maar met net wat kleine variaties. Hier zie je goed wat kleur kan doen met een patroon?


En al snel was iedereen hard aan de slag om een begin te maken aan onze eigen versies van de workshop-quilts. Maar waar nodig gaf Michelle een steengoede uitleg zodat je telkens weer wat nieuws bijleerde. Omdat ik stiekem aan de machine-kant van de zaal zat kon ik ook meeluisteren en zo weer wat nieuwe tips en trucs oppikken ;-)


Zelfs het vastspelden van twee stukjes die aan elkaar gezet moesten worden was onderwerp voor uitleg. En de wonderen zijn de wereld nog niet uit, maar spelden-hatende ondergetekende is ook begonnen met spelden om de Michelle-manier.


Dat er hard gewerkt werd kun je wel zien aan de troep op mijn werkplek. Ik heb mijn middenster gemaakt van een randstof die ik al heel lang in de kast had liggen. Ooit gekocht voor een prikkie bij de Sampler in Haarlem. En nu heel geschikt voor mijn versie van de Eumundi Coverlet. Het middelste cirkeltje is al af, de volgende rij punten ligt gesneden klaar om in elkaar te zetten.


Gelukkig was er ook wel tijd om lekker rustig te relaxen en te genieten van de geweldige quilts die Michelle mee had genomen voor haar Europa-trip tijdens de Show & Tell. Altijd tof om quilts die je alleen in een boek of online gezien hebt nu in het echie te zien. Zoals deze Gatton Stars. Te mooi!



En mams had al de hele dag met een schuin oog naar deze Dahlia-quilt gekeken, toen Michelle hem toonde werd ze nog 10x enthousiaster. Geloof dat ze een WIM-metje ontdekt heeft...


Deze Dutch Sisters in Nantes is ook al zo leuk. En als je de quilts helpt omhoog houden, moet je soms vreemde poses aannemen om toch een goede foto te maken :-)))


De laatste quilt, Parterre d'Oiseaux, die Michelle liet zien was by far mijn favoriet! Deze is hoog op mijn WIM-lijst komen te staan. Gelukkig heb ik het boek van Quiltmania al in bezit. Maar goed, eerst nog wat dingen afmaken. Daar zal ik binnenkort een blogje over schrijven. Want ik heb jullie al te lang zonder verhaaltjes laten zitten.

Dear Michelle, thanks so much for all the inspiration you gave us today. My mom & I had a great day! When you come back to teach the Dahlia-quilt, we will definitely be there. En Marcha & Francis, bedankt voor alle goede zorgen! Het was een topdag vandaag!

10 opmerkingen:

  1. beautiful quilts and a wonderful day for mother/daughter time

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gezellige dag, en erg mooi quilts om te bewonderen. De wim-lijst wordt steeds groter. Groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ken het zaaltje en de sfeer! Helemaal heerlijk, wat zullen jullie een fijne dag hebben gehad. SAMEN!! Dikke zoen voor jullie beide.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weer een gezellige dag jullie samen en wat laat je verschrikkelijke mooie quilts zien zeg .............liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weer een gezellige dag jullie samen en wat laat je verschrikkelijke mooie quilts zien zeg .............liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik had echt een "baal-moment", nu ik jouw blogje over de geweldige dag met Michelle Yeo bij die heerlijke quiltwinkel las, Marieke. Ik kon echt niet, maar wat had ik er graag bij geweest. Gelukkig nu door jouw mooie foto's toch een klein beetje van kunnen meegenieten... Supermooi zijn Michelle's quilts, en vooral die Eumundi... beeldschoon!
    Groetjes van Ageeth (ook voor je mam).

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is alles prachtig. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Marieke,
    Deze workshop had ik ontzettend graag gedaan maar was toen met vakantie in het buitenland! Door jouw foto's kan ik nu mee genieten! Gelukkig heb ik haar boek al en ik zie wel enkele projecten als "wimmetjes" eindigen :-).
    Fijne dag nog!
    Ann

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...