vrijdag 11 juli 2014

Het gaat weer beter

Nu het met mijn been weer langzaam wat beter gaat, ben ik ook weer begonnen met werken. Nog niet op het werk in Amsterdam. Maar met een laptop aan de eettafel in Hoofddorp. Dat betekent ook dat er minder tijd over blijft om te handwerken. Toch heb ik de afgelopen weken behoorlijk veel blokjes voor mijn Romantic Jane gemaakt.


Het werkt namelijk erg motiverend om steeds minder lege plekken in mijn Design Wall (klik) te zien. En te zien dat ik dus steeds verder opschiet met alle blokjes. Ik hoop deze zomer klaar te zijn met alle blokken. Dan volgt er nog de flinke klus van alle blokken in elkaar zetten & mag ik aan de gepatchte driehoeken beginnen waarvoor ik nu al stofjes aan het verzamelen ben. Ik ben verder niet met veel quilts bezig geweest. Wel heb ik de haaknaald weer opgepakt.


Ik ben nog steeds bezig met een streep-deken, geinspireerd op de Crochet-Along, die zo populair is op Facebook. Mijn deken maak ik van allemaal mooie kleurtjes Pingofine-acryl, dat ik gekocht heb bij Boekenvoordeel voor een leuk prijsje. Ik maak niet echt een plan voor de strepen, maar haak gewoon waar ik zin in heb. Zeker tijdens de wedstrijden van het Nederlands Elftal was het fijn om ergens mee bezig te zijn. Maar ook als ik bij mams in de tuin zit, is het een aangenaam werkje om mee aan de slag te zijn. Mams heeft trouwens ook niet stil gezeten. Kijk maar...


Ze heeft deze quilt voor mijn nichtje Sophie gemaakt. Zij gaat binnenkort samen met haar ouders op vakantie in de vouwwagen & had een quilt nodig om haar tijdens koude nachten warm te houden. Mams koos samen met mijn schoonzusje de stoffen uit & ging aan de slag met een eenvoudig sterrenpatroon in de kleuren van de vouwwagen groen, roze & geel. Ze is in april ermee begonnen, heeft de quilt met de hand doorgequilt & gisteren heeft ze de laatste steekjes aan de bies gezet. Sophie kan lekker warm slapen op vakantie.

Oh, mijn been begint trouwens te genezen. Al het ijzerwerk houdt mijn botten goed bij elkaar & ik heb inmiddels als twee weken lang mooi roze loopgips eromheen zitten. Ik mag het dus weer belasten. Al blijft het wel behelpen, want als ik teveel doe, dan gaat het wel pijn doen. Nog twee weken, dan moet ik weer naar het ziekenhuis & hopelijk mag het gips er dan af. Dan kunnen we echt goed kijken waar ik nu precies sta & hoe e.e.a. zich ontwikkelt.

7 opmerkingen:

  1. Beterschap. Ook ik ben in mijn Hoofddorps tuintje aan het Janen. Vind je het leuk als ik een keer op ziekenbezoek kom?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Blij te lezen dat het beter met je gaat en dat je weer wat aan het werk bent. Lege plekken in een designwall opvullen blijft leuk. En handwerken blijft ook leuk :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Ieke, fijn dat het iets beter gaat! Ik had twee vragen: hoe maak je een design wall? Lijkt me reuze handig namelijk.
    En de tweede vraag: gaan julli weer naar Atelier Bep in augustus? Als vervoer een probleem is vanweg je been, kan ik jullie ook een lift geven hoor!
    Groetjes, Francis.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn, dat je been zo goed herstelt en dat je weer wat uit de voeten kunt (maar doe het maar rustig aan). Je blokjes voor romantische Jane worden prachtig en de haakdeken vind ik ook heel mooi (ik ben zelf helaas niet zo'n haakwonder) en de quilt, die je mam gemaakt heeft, is ook een mooie sterrenquilt geworden.
    Fijn weekend en groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat fijn dat je betert!!! En wat ben je al een eind met je Jane!! Gaaf die designwall, heb gefascineerd zitten kijken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha Ieke,
    Ik lees voor het eerst jouw blog! Leuk!
    Ik begrijp dat je je been hebt gebroken, maar ook dat het nu beter met je gaat mooi!
    Wat mooi, al die Dear Jane blokjes!!
    Ik ga van het najaar ook beginnen aan Een Dear Jane quilt. Nu zie ik bij Jodie dsignwall. Geweldig!
    Is daar een programma voor? Zou het graag willen weten.
    Beterschap verder en succes met de volgende serie blokjes.
    Groetjes, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn dat het met je been wat beter gaat en je het weer mag belasten. Gelukkig hebben we een hobby die de wachttijd wat verzacht.
    Ik heb in het ziekenhuis mijn hartjes quilt helemaal gequilt.
    beterschap verder.
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...