woensdag 6 augustus 2014

Een ouwetje

Toen ik weer een hele stapel Jane-blokjes af had en gefotografeerd had voor mijn Design Wall, kwam ik erachter dat ze bijna af zijn...


En daar werd ik ineens heel onrustig van. Ik weet dat ik de punten nog moet maken & daarna de hele quilt nog moet doorpitten, maar het idee dat de blokken af zijn, maakte dat ik dat moment nog even uit wil stellen. En daarom pakte ik maar weer eens een ouwetje tevoorschijn . Kennen jullie deze nog?


Mijn medaillonquilt gemaakt in 'vreemde' kleuren. Ooit gestart omdat ik een quilt wilde maken in kleuren, die ik tot dan toe niet gebruikte. Ik had voor de volgende gepatchte rand ooit het idee om allemaal verschillende sterren te gaan maken, maar dat bleek demotiverend te werken. Ik heb het dus maar bij twee verschillende gehouden. Ik heb alle stukjes voor de sterren helemaal voorbereid, zodat ik ze erbij kon pakken wanneer ik maar wilde.


Op het bankje zie je het dienblaadje staan waarin alle losse onderdeeltjes voor de sterren zitten. En zo op het bankje in de zon of op de bank binnen kijkend naar tv vliegende sterren ineens mijn naald uit. Als ze allemaal af zijn, dan zullen jullie ze zien. Gisteren in het ziekenhuis heb ik ook nog een paar sterren gemaakt. Maar ik heb ook een dun randje met schattige bloemetjes aan de quilt gezet. Dat moest nog even gebeuren. En toen dat klaar was, moest ik even keuren of alles goed was.



Daar is zo'n ziekenhuisvloer best geschikt voor. De verpleegkundigen en andere patiënten op de kamer konden er gelukkig ook om lachen. En ze hebben de quilt uitgebreid bewonderd. Jullie vragen je trouwens vast af hoe de operatie gegaan is. Goed!!! Vergeleken met de vorige keer was het een fluitje van een cent. Ik heb nog wel wat pijn in mijn enkel & een zere rug van de ruggenprik, maar het echte herstel kan beginnen! 

4 opmerkingen:

  1. Links en rechts lees ik over tops die bijna af zijn. Dat weemoedige gevoel is ook bij mij t geval nu de top van de burnt bijna af is! Fijn dat de ok goed is gegaan, nu weer snel naar huis! Goed weekend alvast.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je Dear Jane wordt echt mooi, succes met het afmaken van de top!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waar zo'n grote ziekenhuisvloer al niet goed voor is!
    Zit thuis ook altijd maar te modderen om een plekje te vinden waar de quilt kan liggen voor een foto.
    Wat grappig dat je er tegenop ziet dat de blokjes van je Jane klaar zijn.
    Een affe top is toch ook heel fijn?
    Maar goed dat je deze quilt-met-stofjes-waar-je-niet-zo-van-houdt nu af gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hum, reactie weg.........
    ik zei dus: fijn dat er wat staal verwijderd is en ik wens je nog heel veel beterschap verder!!
    groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...