zondag 10 juni 2018

Kleurige boel

Vorige week ben ik samen met mijn lieve vriendje in Woerden geweest. Wat een schattig stadje met leuke oude pandjes en een allercharmantst centrum. Maar ik was daar met een doel. Namelijk de quilttentoonstelling van Margreet Otto. Het was niet een hele grote tentoonstelling, maar wat heb ik genoten van de quilts die er hingen. Volop kleur en vrolijkheid... Geniet maar even mee...


Deze vond ik schitterend met al die hexjes.


Hier gewoon een mooi hoekje met een kruiwagen, een plant en twee kleurige quilts. Die grote is te mooi! Ik voel een WIM aankomen...


Lekker kleurig en fleurig in Tula Pink. Altijd een goed idee.


Deze is ook al zo leuk. Wie weet hoe het patroon hiervan heet?


En dan die Jane is felle kleuren. Wat een plaatje! Zeker met die eenvoudige quilt ervoor in Kaffe-stoffen. Ik moet de laatste rand van mijn Jane nog afmaken, maar met al die Kaffe Fasset-stoffen die ik in de loop der Jaren gekocht heb, moet ik toch wat gaan doen. Zal ik?!?


Dit vond ik ook al zo'n geweldige quilt. De kleuren lijken hier wat flets, maar in het echt spetteren die echt de quilt af. Beauty!!!!


Er hing nog veel meer moois op de tentoonstelling, maar ik kan jullie niet alles laten zien. Het lijkt mij een beter idee als jullie de volgende keer zelf gaan kijken. Hou hiervoor de site en facebook-pagina van Margreet Otto in de gaten. Natuurlijk moest ik ook even een bezoekje aan de winkel brengen. Ik was nog nooit in Woerden geweest en zonder lapjes weg gaan kon toch niet... Ik werd al redelijk hebberig van deze kast. En omdat mijn Kaffe-lapjes-doos inmiddels wel overvol zit, kon ik weerstand bieden tegen zijn lapjes.


Maar deze lapjes mochten mee naar huis. Een paar geeltjes, een halve meter telefoonboek-stof, de Simply Moderne voor extra inspiratie. Een klosje geel garen om door te pitten. En 2,5 meter stof met theekopjes voor een rand.


De rand wordt voor de vakantie-hexagonnen-quilt in rode, roze, gele en oranje kleuren. Een project dat ik meeneem zodra ik een weekjendje weg of op vakantie naar het buitenland ga. Makkelijk mee te nemen en extra leuk om er alleen dan aan te werken, zodat hij vol komt met fijne herinneringen. De stof met de kopjes zag ik staan en ik werd er spontaan verliefd op. Vinden jullie het geen plaatje?


De afgelopen week heb ik weinig quilterigs gedaan. Heb wel deze gehaakte deken tevoorschijn gehaald. Die ligt al een paar jaar onaf in een mand naast de bank met heel veel bolletjes wol erbij. Het moet een lekker grote, vrolijke deken worden voor op de bank. Maar ik heb er al een aantal jaar niks mee gedaan. Nu toch maar tevoorschijn gehaald en ik ben dus weer enthousiast aan de haak (de eerste blaar is al gespot op mijn vinger) Misschien komt hij ooit af. Al moet ik nog wel even gaan puzzelen met de rand. Mijn haakkunsten zijn namelijk niet heel groot en de zijranden lopen dus enorm scheef. De deken wordt steeds smaller. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Ach, voorlopig moet ik nog even doorhaken, want ik ben nog niet eens op de helft. Maar fleurig en kleurig wordt hij wel...

10 opmerkingen:

  1. The pattern is called Green Tea and Sweet Beans by Jen Kingwell Designs. I am sure you are going to like her patterns when you take at all her quilts. The tea cup fabric is perfect for your hexagons. Thank you for showing all of these beautiful quilts!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige en mooie kleuren Quilts !
    En voor je eigen hexagonnen is de kopjes stof inderdaad leuk en mooi bijpassend :o)
    ( ik heb ....niet veel haak ervaring ;o) Alleen vreger ronde kleedjes ( leren) haken bij mijn oma :o)
    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat leuk! En die gele stof...... geweldig. Dank voor je blog, kunnen we allemaal mee genieten,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben helemaal weg van je aankoop stofjes, vooral die thee-kopjes!
    En je gehaakte deken komt vast nog eens af.
    Sinds een paar weken heb ik een nieuwe blog, welkom bij
    https://inekehube.blogspot.com/

    De oude blog is er helemaal niet meer.

    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja Woerden is verrassend leuk, was er ook een paar maanden geleden voor het eerst. Ook op zoek naar Margreet Otto. Ondanks dat ze heel veel Kaffe Fasset heeft, was ik toch goed geslaagd voor reproducties. Wat een prachtige quilts zijn er tentoongesteld. En al die hexjes in die ster. Dank voor het laten zien. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie stof met die theekopjes!
    Leuk toch hoeveel mooie quilts er te bewonderen zijn op die tentoonstellingen.
    In Belgie is het quilten toch nog wat minder populair dan bij jullie in Nederland.
    Blog allemaal leuk verder dan kan ik er ook een beetje van mee genieten. Groetjes Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zijn dat prachtige, kleurige quilts. Je gehaakte deken ziet er ook zo fleurig uit, maar wat een werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De vrolijkheid spat ervan af, wat een gezellige kleuren allemaal .
    De deken heb ik ook gehaakt, ik ben bang dat je ongemerkt steken hebt geminderd waardoor de deken scheef gaat lopen.
    Mocht je er niet uitkomen mag je me om hulp vragen.
    Fijn weekend.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi, zie ik ineens de Jen Kingwell kleed, the green tea and sweet beans.
    Daar ben ik volop mee bezig. Het is een fijn patroon met goed uitleg, wel veel patchwork i.p.v. applicatie. De top is bijna af, alleen de rand nog. Een aanrader om deze quilt te maken.
    Groetjes christine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. The star quilt made with hexagon shapes is pretty. Very different design.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...