vrijdag 9 november 2018

Ik ben verliefd 😍

Ik ben verliefd. Nee, niet op een nieuwe man. Vriendjelief zal altijd de leukste van de wereld blijven voor mij. Nee, op de kerstquilt van dit jaar van Quilt It & Dotty. Ga maar snel naar Facebook, zoek daar op Wooly Wishes BOM Quilt It & Dotty en ontwikkel een nieuwe quiltcrush. Vorig jaar kon je ook al meedoen met zo’n leuke kerstboom via haar site. En ik denk niet dat ik daarvan hier een foto heb laten zien. Hierbij dus... al is de foto wat donkerder en zijn de kleuren in het echt lekker lieflijk.




Ik heb wat dingetjes aangepast. En schoot best goed op in die weken voor kerst. Maar ja, je weet hoe dat gaat. Is de kerst eenmaal begonnen, dan gaat de kerstquilt waaraan gewerkt wordt in de hoek. En deze is best al ver. Hoef alleen de laatste rand met de sterren nog maar en dan quilten. Als ik nu aan de slag ga, dan kan deze voor de kerst af zijn.



De stoffen voor mijn nieuwe project liggen al klaar. Moet alleen nu de keuze gaan maken tussen grijzen van French General die random bij elkaar gezocht zijn.



Of zal ik toch deze fat quarter pack open maken? Ook French General, maar dan de officiële kerststoffen van een aantal jaar geleden. Ik ga er dit weekend eens goed voor zitten.



De afgelopen weken ben ik voortdurend bezig geweest met appliceren van hoekjes op vierkantjes voor mijn Chapman Coverlet, een patroon van Susan Smith. Omdat ik van grote quilts hou, waren dat heeeeeeeeeeel veel stukjes. Net iets meer dan 2000 vierkantjes heb ik zo geappliceerd. Hier zit het blik vol met losse vierkantjes.



Ik maakte willekeurige paartjes van de losse blokjes. En blokje voor blokje werden ze als één lange ketting aan elkaar gezet.



Op het ouderwetse Singertje. Want ook dat allemaal met de hand doen werd me een beetje te gortig. Dus een paar dagen lekker snorren achter dit mooie machientje.



En bergen vol halve blokjes verder, had ik 503 blokjes van elke keer 4 vierkantjes. Pfffff....



Nu nog allemaal aan elkaar. Daarvoor gebruik ik het fleecedekentje van Ikea. Je ziet net een randje achter het voorbeeld uit piepen. Op dat dekentje zoek ik telkens 16 blokjes bij elkaar uit en maak daar een blok van 4x4 blokken van en die zet ik in stukken rondom het middenstuk. Hier de eerste 8 grote blokken en het middenstuk. Nog 16 te gaan dacht ik.... Ach, deze hobby houdt je tenminste van de straat. Als de top helemaal af is zal ik hem nog eens laten zien. E; dan ga ik hem daarna doorquilten bij mams thuis. Zij heeft een prachtig frame gekocht waarmee ze met haar huis-tuin-en-keukenmachine kan quilten. Dit lijkt me een mooie om op te oefenen. 

8 opmerkingen:

  1. Your quilt is beautiful! Those little appliqué squares look like fun to work on! Greetings from Texas!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig Marieke, je gaat lekker hard. Machinaal doorquilten? Spannend en leuk.
    Kan niet wachten deze in het echt te zien. Succes met de woolywishes stofkeuze.
    Knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi!
    De bom van vorig jaar vond ik heel leuk van Dorry....toch werd t m niet bij mij...
    Bij jou dus wel😍

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schitterende quilt gaat dat worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit gaat weeral een mooie quilt in jouw oeuvre worden!
    Fijn weekend nog!
    Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig al die blokjes van Chapman bij elkaar!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Diepe buiging voor je doorzettingsvermogen! Meer dan 2000 boogjes... wauw... Maar wat een indrukwekkend resultaat: supermooi!
    Groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...