zondag 17 maart 2019

Lost and found

Een hele poos geleden besloten we op de tweewekelijkse woensdagavondbee om de Antique Wedding Sampler van Di Ford te gaan maken. Elke maand een blok en dan zou het niet zo lang duren en we konden elkaar aanmoedigen. Tineke is al klaar met haar iets kleinere versie. Mieke is voor blok 1 al afgehaakt. Mams maakt af en toe een blok. En bij mij kwam het project na een redelijke start ook stil te liggen. Kon zelfs de blokken die ik al gemaakt had niet meer vinden.





Tot ik afgelopen week in mams hobbykamertje iets moest pakken en ik ineens een linnen tas tegen kwam met daarin een heleboel stofjes, een zakje met schuin van draad geknipte reepjes stof en TADAAAA de blokken van de AWS die ik al af had, de blokken die ik voorbereid had en een aantal lege achtergrondjes. Nog steeds in de afferitis-modus besloot ik de tas mee naar huis te nemen en nam me voor om deze als volgende af te maken. 






Dit zijn de blokken die ik al af heb. Het tweede blok bovenin en het bovenste blok van de twee die niet in een rijtje vallen heb ik gisteren en vandaag lekker chillend op de bank afgemaakt. Op deze foto heb ik de blokken voor het eerst naast elkaar gelegd en ik word er wel heel erg blij van. Best mooi zo bij elkaar. Voor deze quilt gebruik ik de mooiste stofjes die mams en ik in onze voorraad hebben zitten. Zo leuk om elke keer mooie combinaties te maken die er dan ook nog chique uitzien. Want ik vind dit een chique quilt, dus de stoffen moeten ook chique zijn.





Gelukkig kan ik eerst nog even verder met een aantal blokken die ik al voorbereid klaar heb liggen. Aan sommige hoeft er nog heel weinig te gebeuren. Bij andere moet ik bijna alle applicaties nog vast zetten. En als ik dat gedaan heb, dan ga ik gewoon lekker nieuwe combinaties maken. De stof voor de sashings ligt al in de kast. Misschien ga ik voor de broderie perse-punten wel wat anders bedenken. Dus hopelijk wordt dit ook snel een AFFO top...

2 opmerkingen:

  1. Mooi zijn je blokken. Deze quilt staat ook op mijn 'ooit wil ik maken' lijst. Maar of dat er van komt....jij bent al een heel eind onderweg, zou jammer zijn het niet verder te maken. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie blokken en al zoveel!!

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...