dinsdag 5 maart 2019

Wintersport

Je hebt misschien de foto’s wel langs zien komen op Instagram (Ieke78) of op Facebook, maar wij zijn weer op wintersport geweest. Dit jaar ruim anderhalve week. De eerste week met mijn broer, schoonzus en neefje in het appartement boven de bakker in de dorpsstraat van Montchavin. De laatste paar dagen bij mams en paps in de caravan om ook nog met mijn andere broer, schoonzus en nichtje te kunnen skiën. En wat was het weer geweldig! We komen al zo’n 20 jaar in dezelfde plaats, maar elke keer weten de bergen me weer te verrassen. Dit jaar hadden we overdag alleen maar zon, zon en nog eens zon. Stralend weer en ook nog goede sneeuw. Genoeg mogelijkheden om leuke dingen te doen.


Zoals lekker skiën. Hier komt mijn lieve vriendje aka Skismurf naar beneden.






We maken ook elk jaar wel een keer een wandeling in Parc Rosuel, een geweldig mooi wandel- en langlaufgebied op een half uurtje rijden van ons dorp. En nee, Maxwell loopt niet altijd rond met een helm op zijn hoofd. Die had hij hard nodig voor de slee. Veiligheid voor alles.



En als je daar dam wandelt zie je dit soort vergezichten. In de zomer is dit ook geweldig om te wandelen. Dan kan de bovenlangs over de bergkam lopen. Gaan we toch maar een keertje doen.



Die blauwe luchten maakten dat alles er nog stralender uitzag. Mooi hè?



 Voor Maxwell was sleeen het allerleukst deze vakantie. Ik denk dat hij vast ooit naar de Olympische Spelen gaat om mee te doen aan het rodelen. Hij ging namelijk hard.... ik zou het niet durven.




Verder hebben we heel veel spelletjes saboteur gespeeld, lekker genoten van de zon op de terrasjes in het skigebied, mooie boeken gelezen, lekker geluierd en gequilt. Er moest namelijk weer verder gewerkt worden aan de vakantiequilt die al een paar jaar meegaat op vakantie. Lekker hexjes en driehoeken aan de toch al grote lap zetten. Ontspannen met de hand. Alleen jammer dat de stof van de driehoekjes bijna op is. Ik heb gelukkig wel een bijpassend stofje gevonden.



Ik heb zelfs nog even kunnen shoppen in het dorp beneden. Bij de supermarkt hebben ze ook een boekenwinkel waar ik de boeken en het tijdschrift vond. De twee Liberty-stoffen kocht ik bij de Mercerie in de dorpsstraat. Toch een leuke vondst. Helaas zit de vakantie er weer op, maar de plannen voor volgend jaar zijn alweer gemaakt. A bientot Momtchavin!


3 opmerkingen:

  1. We zullen elkaar dus niet treffen in Montchavin. Ik ga binnenkort. Ik was de laatste jaren in les Coches en ga nu voor het eerst logeren in Montchavin. Mooie, warme deken had je mee. Was lekker genieten. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige vakantie foto's zeg en geweldig je vakantiequilt.
    Leuke lappies gescoord zeg...............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke vakantie, lekker ontspannen en veel zon. Maar toch hou ik dan meer van de warmte. Je vakantie project schiet al aardig op, best groot al. En je hebt prachtige Liberty-stofjes gescoord!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...