woensdag 18 mei 2011

Twee nieuwe blokken

Gisteren heb ik twee nieuwe blokken voor mijn sampler-quilt gemaakt. Als eerste show ik het blok dat ik bij mijn mams op de naaimachine gemaakt heb. Gisteren liet ik al de gesneden vierkantjes zien. Nu is het blok helemaal af. Het heet Trip Around the World & is helemaal gemaakt van vierkantjes van 1,75" groot. Het naaien op de naaimachine ging heel snel & ik had het blok dan ook in een uurtje helemaal af.



Het tweede blok dat ik vandaag show is Grandmother's Fan. Dit blok heb ik thuis op de hand gemaakt. Het was weer een blok met ronde vormen. Maar deze vond ik leuker om te doen dan de Drunkard's Path. Misschien omdat er hier niet zo heel veel rondingen in zaten. Het lastigste bij dit blok was nog om de mallen te maken & dan vooral die van het donkerblauwe stuk. Daar heb ik maar een folder van Zeeman voor gebruikt, omdat ik nergens in huis een vel papier kon vinden dat groot genoeg was voor de mal.



Dat betekent dat er nu 7 blokken af zijn uit het boek. Nog 33 te gaan & dan heb ik ze allemaal gemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...