woensdag 11 maart 2015

Prinsen & plannetjes

Op woensdagmiddag ben ik meestal vrij & vaak ga ik dan naar mams om daar gezellig een middagje door te brengen. Ze haalt dan mijn neefje uit school & we gaan lekker zitten patchen, appliceren, quilten of zijn op een andere manier bezig. Vandaag is mams met mijn schoonzusje aan het puzzelen, terwijl ik aan mijn Bountiful Life zit te werken. Gelukkig heb ik maar een klein hoekje nodig voor mijn werkje, want er blijft niet veel ruimte over op de tafel van bijna 2 meter.Ach, zoveel plek heb ik ook niet nodig.


Zoals je misschien wel weet vinden mams & ik het leuk om samen met hetzelfde project bezig te zijn. We hebben al allebei de Civil War Diary Quilt gemaakt. We zijn allebei begonnen met Nearly Insane. We hebben samen een quilt voor mijn broer & zijn vrouw gemaakt & Bountiful Life is ook zo'n moeder/dochter-project. Het is echt grappig om te zien hoe verschillend twee verschillende interpretaties van één patroon kunnen zijn. De Prince is ook weer zo'n samen-maken-project. Mams maakt die van haar in roze/rode tinten op een antraciet achtergrond. Voordat ze met vakantie ging heb ik een aantal rondjes voor haar gemaakt als werkje voor zomaar ergens tussendoor. Het lijkt me als je 5 weken op vakantie gaat, je toch wel ergens tijd hebt om wat rondjes in elkaar te zetten. En zoals je hieronder kan zien is dat gelukt.  Lieve rondjes in mams kleuren.


Voor mijn Prince had ik direct al een heel ander idee in mijn hoofd. Jaren 30! Lekker fleurig in vrolijke heldere kleuren. Ik was zo enthousiast dat ik het middenstuk al bijna af heb & er zijn een flink aantal meer rondjes gemaakt. VOo het


Een heel ander gezicht, maar toch zijn we met hetzelfde bezig. In het middenstuk heb ik naast de 'voorgeschreven' elementen ook zelf Dresden Plates (kan niet ontbreken bij een jaren 30-quilt) & allemaal lieve applicaties gemaakt.


Een vlinder, een paraplutje, een vliegtuig...


Een walvis & een teddybeer...


een deftige kat, een eendje & een Sunbonnet Sue, Ik wil misschien rondom de middencirkel nog kleine yoyo's maken, maar dat plannetje heeft zich nog niet helemaal ontvouwd in mijn hoofd.


Voor de rondjes maak ik gebruik van heel veel verschillende Jaren 30-stofjes & wat zo leuk is daaraan, is dat ik in het midden zo'n grappig plaatje kan gebruiken. Een olifantje in de schoolbanken, poesjes, hondjes & jongetjes. Te schattig gewoon. Ik word er blij van!


En dan heb ik vandaag met mams ook nog dit mooie stapeltje geshopt bij de Sampler in Haarlem. Als verlaat verjaardagskadootje. Voor een volgend plannetje dat in mijn hoofd aan het broeden is. Eerst wat afmaken, dan mag ik ermee beginnen. Wat het is?!? Dat lezen jullie vanzelf wel ;-)

1 opmerking:

  1. Ik heb genoten van deze blogpost, met die geweldige Prince-cirkelltjes! Zo verschillend van jou en je mam, maar allebei zo mooi! Ik ben wel heel nieuwsgierig naar het volgende project, waarvoor de stofjes al zo veelbelovend zijn...
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...