donderdag 19 maart 2015

Wapperende quilttops

En dan hangen er zomaar ineens twee halve  dezelfde-maar-toch-anders-quilttops aan de lijn. Mams & ik hebben de afgelopen weken hard gewerkt om helemaal 'bij' te komen met ons BOM-project, de Bountiful Life (of Bird of Paradise) Een geweldige applicatie-quilt, die we allebei één blok per maand maken in onze eigen stoffen & met onze eigen techniekjes. 



Aan de achterkant valt het verschil nog wel mee al zie je bij de quilt van mams dat ze al netjes alle achterkantjes van de applicaties weggeknipt heeft. Ik gebruik freezer paper & de applicatiestokjes voor de kleine applicaties & toen ik merkte dat er bij de eerste twee blokken wat kleurstoffen gingen lekken, heb ik besloten om eerst de hele top te maken, hem vervolgens te wassen met een kilo kleurdoekjes erbij & daarna pas de achterkantjes weg te knippen & papiertjes te verwijderen.


Maar aan de voorkant zie je echt dat het wel twee heel verschillende quilts aan het worden zijn. Links de 'traditionele' stoffen van mams & rechts de Kaffe Fassett-stoffen van mij. Bij elk blok heb ik nog wel een moment van twijfel gehad. Is het niet te kleurig? Vind ik deze quilt wel mooi in Kaffe Fassett? Straks doe ik al dat werk & vind ik er niks aan... Maar nu de blokken eenmaal deels aan elkaar zitten, ebt die twijfel helemaal weg. Ik vind het een prachtquilt worden! Lekker vrolijk & door de witte achtergrond echt een tropisch feestje. De keuze van mams vind ik ook super! Een stuk rustiger, maar ook vrolijk doordat mams ook veel lichte stoffen heeft gebruikt.En doordat mams een cremekleurige achtergrond gebruikt, wordt haar quilt heel chique. Op de foto hieronder zie je goed het verschil in de achtergrondstoffen.



Deze maand moeten we nog even aan de slag met het maart-blok; een mooie pauw. Maar eerst ga ik dit weekend nog aan wat andere dingen werken. Er liggen nog zoveel leuke dingen te wachten! Maar eerst nog een extra foto van beide Bountiful's. Daar word je toch gewoon blij van?!?


10 opmerkingen:

  1. Onvoorstelbaar wat mooi!!!!!
    Complimenten hoor, geweldig.
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Piep beide mooi op hun eigen manier
    Knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind ze allebei geweldig, had geen idee wat het verschil nu maakte, ben beginner, maar het is dus die Kaffe Fasse stof? Vind hem geweldig! Ik ga jullie dus nu volgen op dit blog. Groet, Hanneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig!!! Wat een prachtige tops!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat prachtig! Ik vind jouw stofkeuze heel gaaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hoeft niet een keer meer te twijfelen !!! Hartstikke gaaf jullie werk !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie quilts, en zo leuk om te zien dat het met andere stoffen zulke verschillende quilts zijn geworden, maar echt helemaal superrrrr.
    Groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En of ik hier blij van word!!! Dit is toch al een feest om naar te kijken, beide versies halverwege zo naast elkaar aan de waslijn. Ik vind ze allebei prachtig, en wat moet het heerlijk zijn om dit samen met je mams te kunnen doen (en elkaar elke maand weer te stimuleren om een blok af te maken). Fijn weekend en groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beide zijn erg mooi. erG leuk om ze naast elkaar te zien.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...