zaterdag 15 september 2018

Een kleurrijk geheel

Twee weken geleden waren we met de familie van mijn vriendjelief een weekend in Zeeland. Kamperen met de tent in het dorp waar mijn oma geboren is, Oostkapelle op Walcheren. We hadden een weekend uitgekozen met prachtig weer en hebben ook echt genoten van de tijd samen met onder andere een wandeling in Veere.



Tijdens het weekend ben ik ook nog even naar Kerkwerve gereden. Naar de één van de leukste quiltwinkels van Nederland. En daar kocht ik een stapel kleurrijke lapjes. Maar ook dit patroon...




Green Tea & Sweet Beans van Jen Kingwell. Een lekker kleurrijke, vrolijke quilt met veel variatie. En dat in combinatie met de nieuwe lapjes zorgde voor een golf van inspiratie. Al snel stond er een doosje vol fel en minder fel gekleurde moderne lapjes op tafel...



En werden de eerste blokken gesneden en in elkaar gezet. Ook al ging dat niet altijd helemaal vlekkeloos...



Oeps... foutje. Gelukkig was dat snel hersteld. 



En zo zagen de eerste blokjes van deze leuke quilt het levenslicht en sinds gisteravond heb ik zelfs een quiltinspecteur naast me liggen om te voor,omen dat ik weer foutjes maak...



Gezellig hoor. Al gaat ze eigenlijk het liefst bovenop het patroon zitten.



Ach, ik ga gewoon lekker verder. Het blok met de tweekleurige molentjes is bijna af. Dan eens kijken aan welk blok ik als volgende ga werken. Want ik denk dat ik me voorlopig even op dit project stort. Wordt namelijk zo lekker vrolijk van deze stofjes...

6 opmerkingen:

  1. Hoi Marijke jammer dat je niet in Kerkwerve was verleden zaterdag maar je was ons een slag voor. Leuk patroon heb je gekocht:. Fijn dat Marcha nu ook moderne stoffen heeft en dat je lekker kon inslaan. Vond de naam op je lapjesdoos wel toepasselijk. Een vers pakket lapjes voor een gezellige quilt. Veel plezier met maken want het is goed om je vrolijk te voelen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Verse lapjes! Heerlijk, leuk patroon ook. Och wat is er toch veel om te maken en mee bezig te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk patroon zo te zien. Kleurrijk is het in ieder geval. Succes, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi patroon, met de nieuwe lapjes erbij heb je zo een geweldig vrolijke quilt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jaaaa heerlijk een nieuw vrolijk project. Leuk!
    En dan ook nog zo'n beeldschone quilt-inspecteur. Is ze streng? Volgens mij heel lief.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er al vrolijk uit. Het is wel een beetje durven met die kleurtjes. Knap patroon! Ook 'bring me flowers' is zo super van Jen Kingwell.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...