zondag 8 juni 2014

Genoeg tijd voor hexjes

Bedankt voor alle lieve berichtjes op mijn vorige blogje. Het doet me goed dat mensen, die ik alleen ken via het wereldwijde web meeleven met me op dit moment. Ik ben de komende tijd nog wel even zoet met mijn been. Er moet een operatie komen, want anders kan dat later problemen geven. Zowel het kuitbeen is vervelend gebroken als de banden zijn gescheurd, waardoor de enkel een beetje verschoven is ten opzichte van het been. De operatie staat nu gepland voor komende woensdag. Maar als mijn enkel niet voldoende geslonken is, dan wordt het uitgesteld. Jullie mogen de komende dagen dus even flink meeduimen dat alles 'goed' is bij de controle dinsdag. Ik blijf gewoon netjes met mijn been omhoog zitten op de bank.


De eerste paar dagen heb ik veel geslapen. Het kost namelijk energie om pijn te hebben & 's nachts sliep ik niet al te best. Maar inmiddels heb ik ook weer wat met mijn lapjes gespeeld. Jullie zien het ziekteproject vast wel liggen. Een hexjesquilt, eigenlijk bedoeld als meerjaren-vakantie-project. Maar die hexjes werken heerlijk op de bank. 


Ik zag een plaatje van een hele mooie hexjesquilt in een boek bij mams & moest deze gewoon namaken. Ik heb gekozen voor stoffen met een Civil War-uitstraling en maak gewoon elke keer een ster of grote hexagonen met de stofjes, die ik op dat moment het mooist vind. Ik was afgelopen wintersport met deze quilt begonnen, maar jullie hebben hem nog niet eerder gezien. De komende weken zal hij vast regelmatig voorbij komen. 

10 opmerkingen:

  1. Balen Marieke! Maar beter dat ze het nu goed op zijn plaats zetten dan dat je er later nog veel last van krijgt. Heel veel sterkte. Ik duim dat het woensdag door kan gaan. Gelukkig heb je je hexies om je mee te vermaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat sneu van je been, hoop met je mee dat het woensdag door gaat en dat alles 'op zijn pootjes' terecht komt. Maak maar lekker gebruik van het nadeel : je hexjes schieten zo lekker op. Dat bruidje is ook super mooi geworden, succes er mee

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als puber brak ik ooit mijn voet in Oostenrijk. Nee, niet met de wintersport, gewoon in de zomer. De voet was heel erg dik en moest slinken omdat de terugreis bijna voor de deur stond en mijn ouders een 12 jarige echt niet alleen per vliegtuig terug naar Nederland wilden laten gaan :-) Mijn voet zat er eerste dagen in een verband en dat moest ik telkens met koud water nat maken. Het hielp heel erg goed en de dag voordat we naar huis gingen kon toch het gips er om heen. Misschien helpt deze tip ook bij jouw, veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik lees nu pas over je pootje. Oeps wat naar. Ik hoop voor jou dat het allemaal snel en voorspoedig herstelt. Gelukkig heb je een hobby, die je ook met een gebroken been kunt doen.
    Ik wens je veel sterkte!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hoop dat het woensdag lukt,dan kan je daarna in de tuin lekker quilten.Hopelijk ben je op tijd hersteld voor jullie vakantie.
    Heel veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lees net pas over je gebroken been. Ziet er niet goed uit. Dat dit zo maar kan door uitglijden...
    Nu ook nog een operatie, geen leuk vooruitzicht allemaal.
    Maar misschien wordt de pijn dan minder. Wat fijn dat de lapjes er zijn om je deze moeilijke dagen door te helpen.
    Ik wens je veel sterkte de komende tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een vervelend vooruitzicht, dat je toch geopereerd moet worden... maar wat moet, dat moet. Ik zal voor je duimen, dat het voldoende geslonken is, en het allemaal voorspoedig mag gaan. En wat een prachtig project heb je uitgekozen om aan te werken nu je zo in de lappenmand zit. Echt geweldig leuk, deze hexjes-sterren! Veel sterkte en een voorspoedig herstel
    gewenst! Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hopelijk wordt je snel geholpen en kun je goed herstellen van de operatie.
    En zo te zien heb je je al voorbereid met stofjes en kun je een poosje vooruit met je mooie hexagon quilt.
    Sterkte voor aanstaande woensdag.
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik hoop voor je dat je snel geopereerd kan worden. Je hexjesproject ziet er mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Meis wat een pech hoop dat de pijn snel verdwijnt en er duidelijkheid komt hoe of wat, veel sterkte!
    En je hexagonnen geweldig!!!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...