woensdag 15 februari 2017

Aan het quilten

Voor mij is een quilt pas echt een quilt als deze gequilt is. En hoewel het niet mijn favoriete klus(je) is van het maken van een quilt, heb ik het liefste handgequilte quilts. Niets zo mooi als al die zorgvuldige steekjes die het patchwork of de applicaties verlevendigen. Daarom dat mijn gereedschappen klaar liggen op de leuning van de tweepersoonsbank bij het raam.


Rolletje YLI-garen, wat reservenaaldjes, vingerhoed en needlepuller, een aftekenlijstje met de aantallen nog te quilten puntjes, een malletje met een hart erin en wat aftekenmaterialen. Allemaal zodat ik meters kan maken aan de rand van mijn Irish Circles.


Met te schattige hartjes in alle punten van de buitenste rand. Hoewel ik nog lang niet klaar ben met quilten van het hele middenstuk (al gaat dat wel redelijk hard met nog maar een stuk of 8 blokken te gaan) en ik ook nog niet de eerste twee randen heb gequilt, ben ik toch al begonnen met de buitenste rand. En ik heb mezelf meteen maar een mooie deadline opgelegd. Volgende week gaan we namelijk op vakantie naar Frankrijk en dan wil ik de quilt meenemen met bies eromheen. Zodat we hem eventueel ook op bed kunnen leggen als het heel koud is. En zodat ik overdag gewoon lekker verder kan gaan met quilten. Maar voor ik de bies erop kan zetten, moet ik eerst de buitenste rand gequilt hebben van mezelf. Gelukkig is er al één zijde bijna af. Dat gaat dus best goed komen hoop ik.


Al geeft het me weinig tijd om wat anders te doen. Behalve deze bjoetie die boven het plankje met de houten dieren geerfd van mijn opa hangt en de schattige schilderijtjes die bij oma vandaan komen, in de was te doen en eindelijk te voorzien van een goed ophangsysteem (lees katoenen touwtje geknoopt aan een bamboestokje), zodat hij recht hangt zonder bobbels. Het is wel een plaatje zo. En het muurtje is helemaal af. Tja, op mijn verjaardag kreeg ik toch wat teveel commentaar van mijn oom over de belabberde ophangkunsten die ik tentoon stelde. Daar moest wat aan gedaan worden.


Gelukkig kreeg ik behalve commentaar ook nog superleuke kado's voor mijn verjaardag. Van mams en paps had ik al een deel van de workshop van Margaret Sampson George gekregen. Maar daarnaast kreeg ik nog supertoffe kado's van alle andere dierbare mensen. Een mooie laptoptas van vriendjelief, een onwijs gave pan van mijn schoonouders, een supergaaf Mexicaans kookboek van mijn zwager en nog veel meer. Maar het handigst is deze trolley van mijn broertjes en hun gezinnen. Zo handig om lekker door de hele kamer te gebruiken met alle quiltspulletjes erin. Nou hoef ik er niet meer mee te zeulen, maar kan ik gewoon het karretje verrijden. Handig toch? Ik ga snel verder met quilten. Dan kan ik zaterdag voor de Sweet Surrender bijeenkomst een binding uitzoeken bij Den Haan & Wagemakers. Wens me maar succes...

9 opmerkingen:

  1. Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag! Supergave cadeau's heb je gehad! En wat een goed idee, om een half afgemaakte quilt mee te nemen, zo kun je zelfs in de vakantie nog wat steekjes zetten. En het wordt wel mooi!!!
    Alvast een fijne vakantie gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van harte met je verjaardag. Overwerk je niet voor de vakantie, haha. Ga je skiën? Veel plezier. Ik ga in maart nog een keer, gebied la Plagne. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Succes dus maar, met je quiltwerk! En alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Je bent goed verwend (die trolley heb ik ook, en kan hem niet missen naast mijn frame). Je quiltsteekjes zien er prachtig uit.
    Een hele fijne vakantie gewenst volgende week en groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg leuk die gequilte langere hartjes! Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk de hartjes in de taartpunten! Je trolly iseen geweldig kado, ik heb hem ook en ben er zo blij mee.
    Op mijn lijstje staat ook de quilt van Margaret Sampsom, ook ik heb daar de Frida stof al voor in huis
    Succes met de steekjes en alvast een fijne vakantie.

    lieve groetjes,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Succes met je mooie quiltwerk. De hartjes zijn erg leuk in de punten.
    De trolly heb ik al zoveel voorbij zien komen, en lijkt me inderdaad erg handig.
    Nog gefeliciteerd met je verjaardag en een heel fijne vakantie alvast gewenst.
    Fijn weekend.
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nog gefeliciteerd en snel door met je quilt werk heb, succes...........liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nog gefeliciteerd en snel door met je quilt werk heb, succes...........liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...