maandag 31 december 2018

Laatste loodjes

We zijn aanbeland bij de laatste loodjes van het jaar. Dat betekent voor mij oliebollen en appelflappen bakken! Yummie. 


Deze twee schalen met oliebollenmix staan op dit moment te rijzen. En terwijl ik toch moet wachten, kan ik mooi wat steekjes zetten aan mijn Green Tea and Sweet Beans quilt van Jen Kingwell.




Ik ben nu bezig met de schattige bloemenblokjes. En hoewel ik ze eigenlijk met ronde vormen moet naaien, heb ik toch besloten om ze lekker te appliceren. Gaat een stuk makkelijker ;-)




Want soms zijn er wat frustrerende momenten tijdens het maken van deze quilt. Zoals gisteren toen ik het bias-makertje voor het stengeltje van deze bloem niet kon vinden. Alles afgezocht en uiteindelijk maar een nieuwe iets bredere strip gesneden. Dan maar een iets breder steeltje.



Het is welf ode gekomen hoor. Dat blok is inmiddels af en de leuke Charley Harper-vogeltjes-stof die ik eigenlijk voor mijn Sweet Surrender kocht, past er mooi bij.



Het patroon voor deze quilt kocht ik dit jaar bij de Quilt Ster en nadat ik eenmaal enthousiast begonnen was, belandde hij zoals zoveel projecten in de kast. Om er twee weken geleden voor de bee bij Mieke thuis weer uit gehaald te worden (over die bee heeft Judith (klik) trouwens een leuk verhaaltje geschreven). Ik had namelijk een aantal blokken om te appliceren al helemaal voorbereid klaar liggen en het is ideaal om dat soort dingen mee te nemen.




En na die bee ben ik werper volledig in de GTSB-modus geschoten. Het ene na het andere blokje werd gemaakt. Ze werden zelfs tijdelijk op de geïmproviseerde designwall (een Ikea-dekentje met knijpers vastgemaakt aan de stang waaraan de quilts hangen) vastgeplakt om te kijken of ik goed zat met de kleurbalans. En inmiddels ben ik al bijna klaar. 




Ik moet de drie bloememblokjes nog vastzetten. Er moeten nog 3 cirkelblokken gemaakt worden, één applicatieblok met bloemen en één bloememblok met ronde vormen. Mooi klusje voor de komende dagen. Oh en daarna de rand nog. Maar dat komt ook wel goed. Mijn streven is in ieder geval om de top in januari af te hebben. Dan kan ik mooi februari starten met een nieuw project. Welke dat wordt hou ik lekker nog even geheim.

Rest mij niets anders dan jullie een hele fijne jaarwisseling te wensen! Eet niet al te veel oliebollen. Zorg dat je lekkere Champagne hebt of (beter en iets goedkoper nog) een fijne Cava. Wees voorzichtig met vuurwerk. Maar bovenal geniet ervan! Want het leven kan soms heel oneerlijk veel te kort zijn...

6 opmerkingen:

  1. Het appliqueren van die ronde vormen is super goed gelukt. Dat ga ik onthouden -:))
    Volgens mij komt het helemaal goed met deze vrolijke quilt. Mooie prioriteit om in de eerste maand van het nieuwe jaar te halen.
    Fijne jaarwisseling en een gelukkig nieuw jaar gewenst!
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Marieke wat wordt je quilt mooi. Super gave stoffen gebruik je. Ik ben ook ooit aan de Sweet beans begonnen maar heb hem nog steeds niet af. Moet hem toch maar weer eens tevoorschijn toveren.
    Voor jou ook een mooi uiteinde en een goed begin en een creatief 2019

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie stoffen gebruik je en de ronde vormen zien er zo prachtig uit. Soms heb je even een uitdaging of een zetje nodig om iets wat al lang wacht af te maken. Het moet toch lukken om de top in januari af te krijgen. Succes met de oliebollen en appelflappen. Eet ze, haha, niet teveel. Fijne jaarwisseling en een mooi, nieuw, quilt jaar. De beste wensen. Dini

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig deze quilt, echt zonde dat die is blijven liggen.
    Gebeurd bij ons allemaal wel en fijn als die toch weer word afgemaakt nu.
    Ook de beste wensen en gezond en creatief 2019............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie blokken die je maakt ,de oliebollen en flappen zijn niet aan mij besteed ben meer van de hartige dingen.
    De beste wensen voor een 2019.

    Pien,.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is dat toch een mooie quilt aan het worden! En halve cirkels appliqueren is zo gek nog niet.
    Fijne jaarwisseling en een gelukkig 2019

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...