zondag 19 mei 2019

Zomaar een zaterdag... of toch niet?

Terwijl ik dit blogje schrijf lig ik nog lekker in bed. We hebben vannacht namelijk gekeken hoe Duncan Laurence het songfestival won en zijn iets te laat gaan slapen. Want voor een zaterdag was ik te druk geweest. Ben met neefje, broertje, schoonzus en vriendjelief naar de Pokémon film geweest. Leuke film trouwens om met kinderen heen te gaan. En ik moest ‘s ochtends al vroeg uit de veren om naar Overloon te rijden met mams. Geen gewone zaterdag dus, maar een prachtige zaterdag.



We waren wat aan de late kant, maar gelukkig wist ik een file bij de afrit naar Overloon te ontwijken door gewoon door te rijden en kwamen we net op tijd aan voor het begin van de workshop bij Quilt It & Dotty gegeven door Lou & Lisa van Max & Louise Pattern Co. Twee Australische dames die onwijs leuke quilts maken waarin ook vaak wat applicatie zit verwerkt en daar patronen van uitgeven. Het leuke is dat ze vaak alletwee een andere versie van de quilt maken zodat je verschillende richtingen op kan met jouw eigen quilt.



Wij zouden aan de slag gaan met het middenstuk van deze quilt: de Stonehaven Lodge. Een middenstuk met een gezellige ster die je kan fuzzy cutten en wat applicaties erin. We mochten een pakketje uitzoeken waar we mee aan de slag gingen. Uiteraard kozen mams en ik niet hetzelfde pakketje. Ik had roze en mams blauw, geel gekozen. En we konden aan de slag met malletjes maken van template plastic. Nu werk ik voor het maken van malletjes meestal met freezer paper die ik op de stof strijk en vervolgens snij ik de naadtoeslag eraan. En ik weet sinds gisteren weer waarom. Bij mij bleven die plastic malletjes maar schuiven en kon ik geen fatsoenlijke naadtoeslag meer knipppen. Oeps....



Gelukkig ging het naaien wel goed en had ik net na de lunch mijn middencirkel af met een paar stofjes die ik in de winkel uitgezocht had. Ik vind hem leuk geworden al zeg ik het zelf. En daarna heb ik vooral rond gelopen, bij andere mensen gekeken, een stof voor de grote ster uitgezocht en genoten van al het moois in de quiltstal van Dorry.



Twee dames hadden hun versie van de Morrington meegenomen en samen met de Morrington van Max & Louise en die van Dorry gaf dat een heel mooi plaatje. Deze quilt staag in het boek Vintage Quilts & Friendship uitgegeven door Quiltmania en hij staat bij mams hoog op het wensenlijstje om te maken. Dat was dus een mooi alvast-verjaardagskado voor haar, gesigneerd en al.



Lisa & Lou hadden vrij veel quilts meegenomen om te laten zien en daaronder zaten ook een aantal kleintjes zodat je goed kon zien wat het gebruik van verschillende stoffen met een quilt doen. Zo leuk! 



Ik kan niet alle quilts laten zien, maar wel een aantal favorieten. En dit was er zeker eentje van. Churn dashes rondom een applicatie middenstuk met geweldig leuke bloemen. Ik voel een WIM aankomen...



Hier de Unknown Quilt geïnspireerd op een antieke quilt waar ook Susan Smith een interpretatie van gemaakt heeft, namelijk de Prince. En laat dat nou net de quilt zijn waarvan ik altijd zeg dat ik die nog een keer wil maken omdat hij zo leuk is om te doen. Misschien dat het dan wel deze versie wordt, want dat middenstuk vind ik helemaal geweldig. 



Dit is ook al zo’n beauty. En ster in het midden, medaillonstijl en supermooie geappliceerd bloemen erin. 



Misschien iets teveel besjes, maar zoooo mooi. 



En dit was mijn favoriet. Het middenstuk vind ik helemaal geweldig met die omlijsting met een soort flying geese, maar dan anders. De gepatchte blokken afgewisseld met een mooie heldere shirting. De kleuren. Ik werd er stiekem een beetje verliefd op. Gelukkig staat deze in het boek dat ik aan mams gaf en hopelijk mag ik dat een keer van haar lenen.



Omdat ik de quilt waar we aan begonnen zijn in de workshop ook echt af wil maken als bee-project nam ik nog den heel klein stapeltje bijpassende stofjes mee (de rest plunder ik mijn voorraad voor) en na een leuke dag gingen mams en ik hopelijk zonder files vanwege alle wegwerkzaamheden weer op weg. Overloon is een eindje rijden, maar dan heb je ook wel wat. Een geweldige dag in een geweldige quiltwinkel met geweldig leuke mensen. Lieve Dorry, Lisa, Lou en alle andere lieve mensen, bedankt voor deze niet gewone zaterdag! Mams en ik hebben weer genoten!

30 opmerkingen:

  1. Wat een leuk uitje heb je gehad samen met je moeder. Mooie quilts werden er geshowd.
    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldig uitje zeg en we kunnen zo mee genieten met al dat moois................................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik lees altijd graag jouw blog maar sinds een aantal weken kan ik de foto's niet meer zien?
    Weet jij hoe dit komt?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Was weer een heerlijke verwendag bij Dorry. En het huiswerk is ook zo prettig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben zo opgewonden omdat mijn gebroken huwelijk is hersteld en mijn man is terug nadat hij mij en onze 2 kinderen heeft verlaten voor een andere vrouw. Na 8 jaar huwelijk hebben mijn man en ik de ene of andere ruzie gehad totdat hij me uiteindelijk verliet en naar Eindhoven verhuisde om bij een andere vrouw te zijn. ik voelde dat mijn leven voorbij was en mijn kinderen dachten dat ze hun vader nooit meer zouden zien. ik probeerde sterk te zijn alleen voor de kinderen, maar ik kon de pijn niet beheersen die mijn hart kwelt, mijn hart was vervuld van zorgen en pijnen omdat ik echt verliefd was op mijn man. Elke dag en nacht denk ik aan hem en ik wou altijd dat hij bij me terug zou komen, ik was echt van streek en ik had hulp nodig, dus ik zocht online naar hulp en ik kwam op een website die suggereerde dat Drigbinovia kan helpen om snel weer terug te komen. Dus ik vond dat ik hem eens moest proberen. Ik nam contact met hem op en hij vertelde me wat ik moest doen en ik deed het toen deed hij een (Love spell) voor mij. drie dagen later belde mijn man die me al zoveel jaren niet had gebeld en vertelde me dat hij me en de kinderen zo erg mist, zo geweldig !! Dus dat was hoe hij diezelfde dag thuiskwam, met veel liefde en vreugde, en hij verontschuldigde zich voor zijn fout en voor de pijn die hij mij en de kinderen veroorzaakte. Vanaf die dag werd ons huwelijk sterker dan vroeger , Allemaal dankzij Drigbinovia. hij is zo krachtig en ik besloot mijn verhaal op internet te delen dat Drigbinovia echte en krachtige spell caster die ik altijd zal blijven bidden om zijn kinderen te helpen in de tijd van problemen, als je hier bent en je hebt je ex terug of je man is verhuisd naar een andere vrouw, huil niet meer, neem nu contact op met deze krachtige spreukspeler. Hier is zijn e-mail: doctorigbinovia93@gmail.com, je kunt hem ook bellen of hem toevoegen via Whats-app: +2348144480786, BEDANKT Drigbinovia ..!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dear Marieke,
    I've been Following your blog for some years now, and I'm a huge fan of your beautiful works (and your mam's). I'm particularly fan of your SWEET SURRENDER quilt, and your original interpretation.
    I've been wanting to make that quilt, yet waited some time, as I had so many UFO's on my working table. So I collected the fabrics… Helaa, now that I'm ready to order it, they tell me that the pattern is sold out and will no longer be available. Oh, I'm sooo disapointed :((

    Then I thought about you (couldn't find your email address but I also left a msg on your Pinterest) because I wanted to ask you if you would accept to help me with that pattern. Of course I'm ready to buy it second hand, and I would be soooo grateful. This quilt is becoming an obsession to me (you know how it goes when you're dreaming about a special quilt)
    Crossing my fingers (and toes) that you could help me, I'm sending you my best wishes for happy quilting times.
    In stitches,
    NADINE
    (my email address : nadinerenaux@gmail.com )

    BeantwoordenVerwijderen
  7. The above article is nice and interesting, thank you willing to share! Greetings success of admin wish you deign to visit my website, thank you :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. I just could not depart your site prior to suggesting that I really enjoyed the standard info a person provide for your visitors? Is going to be back often to check up on new posts 야설

    BeantwoordenVerwijderen
  9. After looking into a few of the blog posts on your site, I seriously appreciate your way of blogging.오피헌터

    BeantwoordenVerwijderen
  10. I’m truly enjoying the design and layout of your blog. It’s a very easy on the eyes which makes it much more enjoyable for me to come here and visit more often. Did you hire out a designer to create your theme?건마탑

    BeantwoordenVerwijderen
  11. If I can write like you, then I would be very happy, but where is my luck like this, really people like you are an example for the world. You have written this comment with great beauty, I am really glad I thank you from my heart. online girl gurgaon
    Gurugram Girl Number
    Online Girl Number Dehradun
    Gurgaon girl number
    housewife Gurgaon
    premium health
    Health Tips

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Thank you so much, nice to see such a post to write such a beautiful post, and when I saw this post of yours, I was very happy to see its design and when I read it, I love to appreciate it. Because those who write such a beautiful post must get credit for it.
    Party Girls
    Air Hostess
    Rajeev Chowk
    Sushant Lok
    Full Day
    Renuka
    Kriti
    Mohina

    BeantwoordenVerwijderen
  13. We want to for sharing this insightful details on b2b massage in bangalore have always believed in the power of touch and its ability to promote relaxation and overall well-being.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Create a calming ambiance with soft lighting, soothing music, and scented candles. Ensure the room is warm and comfortable female to male spa home service near me

    BeantwoordenVerwijderen
  15. With the use of aromatherapy and skilled techniques, soap massage elevates the overall female to male massage home service near me experience.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. From various spa techniques to ambiance considerations, we'll cover it all, ensuring you make an informed choice for a serene experience. Also known as medi-spas, these combine traditional spa treatments with medical procedures, like Botox, laser treatments, and other cosmetic procedures.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Our massage therapist about your preferences, any health conditions, and your desired level of pressure. Massages can have various benefits, including reducing stress, improving circulation, relieving pain, and promoting relaxation.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. we offer all kinds of services for you to glow your beauty, just come to our beauty spa center once and get your favorite service and come back with your own beauty

    BeantwoordenVerwijderen
  19. take services once from massage centre near me in chennai therapists, our therapists are fully talented for give happiness to all you

    BeantwoordenVerwijderen
  20. our hot girl therapists are quite capable to avoid all your problems, all skilled hot massage girls are available at full night service in chennai centre

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...