zondag 8 mei 2011

OEQC in Veldhoven

Wat een leuke dag hebben wij gehad! Vanmorgen vroeg ben ik met mijn mams op pad gegaan om de Open Europese Quilt Kampioenschappen in Veldhoven te bezoeken. Het was nog erg stil op de weg, dus we waren zo op de bestemming gearriveerd. En toen kon het genieten beginnen. Voor ons allebei was het de eerste keer dat we deze tentoonstelling bezochten, maar wat een belevenis was dat! Overal waar je keek hingen quilts. De ene was bijna nog mooier dan de ander. Hieronder een korte impressie van het hele gebeuren met een aantal van mijn favoriete quilts.



Deze quilts behoren tot mijn favorieten of omdat ze heel erg mooi gequilt zijn, of omdat ze origineel zijn. Zoals je misschien wel kunt zien, hou ik erg van felle kleurtjes. En dat kwam helemaal naar voren in het quiltje dat rechts onderin de foto te zien is. De quiltster had allemaal huisjes met daaraan de was gequilt. Geweldig om te zien & ik heb alweer een plannetje in mijn hoofd voor (alweer) een nieuw project.

Op één fotootje zie je mij ook nog achter het quiltframe. Wat was dat leuk om te doen! Helaas heb ik geen ruimte & geen geld genoeg, want anders had ik er ter plekke één aangeschaft. Nu maar hopen dat we de Staatsloterij winnen. Dan kunnen we een groter huis kopen & een bijbehorend quiltframe. Kijk dit heb ik voor mijn mam 'geschreven'...



Natuurlijk verlieten we de tentoonstelling niet met lege handen. Er moesten gewoon een paar lapjes & wat andere dingetjes gekocht worden. Mams kocht een nieuw boek van Jennifer Chiaverini & een patroon van een Mariner's Compass quilt. Ik kocht deze lapjes hieronder. Van twee lapjes kreeg ik spontaan honger & dus zijn mams & ik maar lekker een kopje thee met een stuk kersenvlaai gaan drinken...

5 opmerkingen:

  1. Wat een mooie quilts heb je gefotografeerd. Ik houd ook van opvallende kleuren. Die huisjesquilt is inderdaad mooi. Jammer dat ik dit jaar geen tijd had om te gaan.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben niet geweest maar was wel benieuwd, dus blij met je foto's en verslag, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk hè het quilten op een quiltframe en denk precies zo.... hihi!
    Was ook weg van de kaffe fassett baltimore quilt! Super om zo nu ook in het echt te hebben gezien hè!
    groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat jullie het zo naar jullie zin hebben gehad! Ik heb ook aan het quiltframe gestaan en begon daarna te dromen over het winnen van de staatsloterij... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. So many beautiful quilts, one could spend hours looking at all the detail.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...