dinsdag 13 december 2011

Wat heb ik allemaal gedaan de afgelopen tijd?

Ik vertelde gisteren al dat ik de afgelopen tijd weinig gequilt heb. En dat kwam vooral omdat ik even in een quiltdipje zat. Ik had gewoon even geen zin om steekjes te zetten & ik vond allerlei andere dingen even veel leuker om te doen. Inmiddels ben ik dat dipje weer te boven door een bezoekje aan mijn favoriete quiltwinkel, maar nog steeds heb ik weinig gequilt :blush: Wat heb ik wel gedaan?

In het weekend voor de Sint heb ik twee keer Sinterklaas gevierd. Eén keer met mijn familie & één keer met de familie van mijn lieve vriendje. Voor mij draait Sinterklaas vooral om gezellig samenzijn met allemaal lekkere zoete dingen & dat is ons zeker gelukt.  Ik had heerlijke cupcakes gemaakt & met alle pepernoten erbij was ik aan het einde van het weekend een paar kilo zwaarder.

Ik ben dit jaar weer ernstig verwend door de Sint. Ik kreeg hele leuke kadootjes, waar ik echt superblij mee ben. Van Sintermams kreeg ik het boek van de Dear Jane & ik ben nu aan het bedenken welk blokje ik als eerste ga maken zodra ik klaar ben met mijn Civil War Diary Quilt. Verder kreeg ik leuke kookboeken, chocoladeletters, sieraden, schattige theelichthoudertjes & spulletjes waarmee ik de heerlijkste dingen kan bakken. En daar ben ik dan ook flink mee bezig geweest de afgelopen tijd. Helemaal geinspireerd door de cupcakes die ik met kerst maakte ben ik flink aan het experimenteren geslagen met het maken van versierseltjes van fondant & marsepein. Samen met het doorlezen van de kookboeken die ik kreeg, zorgde dit ervoor dat ik niet aan quilten toe kwam. Helaas heb ik geen foto's van de versierseltjes of van de Sintcupcakes (die staan op het toestel bij mams), maar wel van de te schattige theelichthoudertjes die ik van Sinterschoonzus & Sinterzwager kreeg. Ze staan op het theekastje & samen met de besjes zorgen ze voor een mooi kersthoekje...


De baby op de foto is mijn lieve vriendje. Vinden jullie hem niet schattig?!?

Tussendoor ben ik ook nog met mijn lieve vriendje naar de Dijk geweest in het Patronaatin Haarlem. Hij is al lang fan & ik heb hem voor zijn verjaardag kaartjes gegeven. Donderdag was het zo ver & zijn we gezellig een avondje samen uit geweest. Ik ken de Dijk om heel eerlijk te zijn niet zo heel goed, maar ik vond het een geslaagd concert. Die oude mannen kunnen nog wel rocken! En vooral de blazersectie was helemaal geweldig!

Vanavond heb ik me weer eens gestort op het versieren van de kerstboom. Normaal ben ik niet zo heel vroeg met opzetten, maar toen ik zag dat Praxis vorige week bomen in de aanbieding had met Airmiles heb ik samen met mams alvast een boom gekocht. Gisteren heeft mijn geweldige vriendje een heel stuk van de stam afgezaagd (op één of andere manier zijn de stammen van de bomen die ik koop altijd veel te dik voor onze standaard) We hebben de boom toen alvast binnen gezet & vandaag heb ik hem dus versierd. Hier in huis zul je niet zo heel veel kerstversieringen vinden, maar de boom is één groot feest. Al vanaf mijn tienerjaren spaar ik kerstballen in allerlei verschillende vormen & dus kun je in onze boom de meest vreemde figuurtjes tegen komen. Behalve de logische kerstmannen, sneeuwpoppen, engeltjes & vogeltjes kom je bijvoorbeeld ook een hippiekever tegen of een beer in pyjama of wat dacht je van een flamingo. Er valt genoeg te zien in onze boom! Dit jaar hangen er ook voor het eerst een paar kerstversierselen in de boom die van de oma van mijn lieve vriendje geweest zijn. Vorig jaar is ze overleden, maar we missen haar nog steeds & ik ben blij dat ik nu een paar van haar versierselen in onze boom heb hangen. En ik zal er net zo voorzichtig mee zijn als zij altijd was. Ook hangen er volgens de familietraditie 7 zilveren klokjes in de boom. Een soort tante van mijn mams had een liedje gemaakt over 7 zilveren klokjes & wij zongen dat liedje als kleine kinderen al bij de boom van opa & oma. Zo zie je maar dat zoiets simpels als een kerstboom enorm veel herinneringen op kan roepen. Hier zie je een paar foto's van onze boom. Op de onderste foto's hangt een ornamentje van oma (het zilveren lantaarntje). Vinden jullie het niet een mooi versierseltje?!?




Volgende keer zal ik weer een wat quilteriger verhaaltje vertellen. Dan heb ik hopelijk de CWDQ af...


1 opmerking:

  1. Klinkt als ernstige verwennerij met Sinterklaas! Je bent niet de enige die zich tegoed gedaan heeft aan pepernoten en ander lekkers, hier zit er nog eentje *knipoog*. Ik vind je boom helemaal geweldig! Wij hebben ook zo'n bont ding met allemaal verschillende ballen en vormen en de ene is nog "fouter" dan de andere en hij is zo helemaal ons want niemand heeft dezelfde ballencombinatie (oh wat klinkt dat stom hahahaha). Alvast een fijne kerst gewenst. Met veel lekkers, gezelligheid enz. enz.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...