zaterdag 28 januari 2012

Een nieuw kastje

Ik heb al een poosje niet veel van me laten horen. De quiltzin was even helemaal weg. Ik heb al een tijdje geen blokjes gemaakt van mijn Dear Jane, de bouwvak lijkt hier al begonnen (er komen geen huisjes bij), mijn Irish Chain vordert ook niet qua quiltwerk & de keren dat ik probeerde om verder te gaan aan mijn Sampler Quilt hield ik het na een paar steekjes alweer voor gezien. Hoe komt het dat ik een dipje heb? Geen idee, zal wel een beetje komen doordat ik nogal weinig slaap op het moment. Dan heb ik 's avonds weinig puf om aan tafel te gaan zitten werken. Maar ik beloof jullie dat ik mijn gedrag ga verbeteren. De bouw van de huizen zal ik weer oppakken, Dear Jane mag nog wel een paar blokjes erbij krijgen & half afgemaakte blokken zullen tot het verleden gaan behoren. Promised!

 Waarom ik met zo weinig quiltnieuws toch een blogje wilde schrijven is omdat ik vorige week een onwijs mooi oud ladenkastje heb gekocht. Het stond al een poosje bij de Kringloopwinkel & ik had me er al aan lopen vergapen. Maar ja, we hebben niet zo heel veel ruimte over in ons appartement & ik wist niet zo goed waar ik het moest neerzetten. Alhoewel, een deel van mijn stoffen bewaarde ik in twee grote rieten manden. Misschien kon ik daar?!? Toen ik twee weken geleden met een vriend van mijn ouders, die toevallig ook bedrijfsleider is daar, sprak besloot ik de knoop door te hakken & het kastje te gaan kopen. Vorig weekend heb ik het opgehaald. En ik heb er een echt quiltkastje van gemaakt. Bovenop staat de naaimachine die ik van een lieve collega kreeg (zal ik binnenkort in meer detail laten zien), er staan leuke mandjes met restjes erin, twee mooie fatquarterbundels, het lampje dat ik gebruik als ik aan tafel zit te werken & nog meer mooie dingetjes. In de laden zitten allemaal meters stof in de meest mooie kleuren. Inmiddels valt het kastje niet meer weg te denken uit de woonkamer & ik ben nog elke dag blij dat ik het toch gekocht heb!

2 opmerkingen:

  1. Mooi kastje ben je rijker en misschien net het duwtje dat je nodig hebt om het patchen weer op te pakken.Groetjes en een fijn weekend Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. piep mooi kastje meid, en u alles zo weer nazr je zin ligt kzn je vast je naaldjes weer laten tikken

    knuf mieke

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...