donderdag 22 maart 2012

't Is echt voorjaar

Het gebeurt toch maar weinig dat de lente met zulk mooi weer begint. Een zonnetje dat lekker schijnt, lekkere temperatuur. Uitstekend weer om lekker buiten te zijn. Maar ook uitstekend weer om vol goede ideeën rond te lopen & ten uitvoer te brengen. Ik heb afgelopen weekend al mijn paastakken neergezet. Voor mijn verjaardag kreeg ik een hele mooie vaas & ik vond dat er wel wat kleur in huis kon komen. Dus... gele houten paaseitjes gehaald bij Blokker & in de vaas & met de twee kandelaars (vinden jullie de vogeltjes die ik in Frankrijk vond niet ook schattig?!?) vormt het zo een mooi hoekje op het dressoir waar ook de tv staat.


De afgelopen weken heb ik veel gedaan. Maar waar ik het blijste mee ben is dat ik al 8 blokken van mijn Snowbound-quilt gemaakt. Snowbound was een gratis Block-of-the-Month programma dat beschikbaar was op deze site. Snowbound kun je inmiddels niet meer gratis downloaden & is te koop in de webshop, maar ze hebben regelmatig gratis patronen beschikbaar, dus neem er eens een kijkje. Hier zie je blok 8 in de maak. Ik ben druk bezig met het borduren van versierseltjes. De applicatieblokken van de sneeuwmannetjes komen zo helemaal tot leven.


En dan ben ik ook nog met een nieuw project begonnen. Wat het precies gaat worden kan ik nog niet zeggen, want het zal een huwelijkskado voor mijn broer & mijn schoonzusje worden. Maar ik kan jullie wel een deel van de stofjes laten zien waarmee we (mams & ik) de quilt gaan maken. Het wordt een quilt in roodtinten. Deze stofjes kochten we woensdag bij Cora's Cottage in Schiedam. Een onwijs leuke winkel met heel lieve mensen! Mams & ik gingen samen met mijn nichtje Sophie bij oma op bezoek in Rotterdam & onderweg brachten we even een bezoekje aan deze tot dan toe onbekende quiltwinkel. Wij hebben ons prima vermaakt & we zullen in de toekomst zeker nog eens een bezoekje brengen aan Cora's Cottage.


Ik ben ondertussen hard bezig met stukjes van 2½" bij 3½" in allerlei kleuren rood te snijden. Terwijl mams de paperpiece-patroontjes knipt. Mijn Singertje staat al klaar om straks lekker alle stukjes in elkaar te gaan snorren. Mams Singertje gaan we vanavond ophalen in Noordwijk, dus dan kan zij ook hard aan de slag. We hebben namelijk een deadline te halen. De bruiloft is 22 juni & dan willen we de quilt aan het gelukkige paar geven als huwelijkskado. Dat wordt dus doorwerken!


2 opmerkingen:

  1. Leuk hé, iets versieren voor de Pasen. Mooi blok en de lapjes zijn geweldig. Succes met het maken van je verrassingsquilt. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellig je paasversiering!
    Je heb er een nieuwe volger bij!!
    Fijn weekend, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...