zaterdag 28 april 2012

Geheime bruiloftsquilt

Iemand van jullie vroeg laatst hoe het gaat met de geheime bruiloftsquilt voor mijn broer & schoonzusje to be. Vandaar even een korte update. De bruiloftsquilt wordt gemaakt op de naaimachine. Zowel mams als ik hebben een oude nieuwe Singer Featherweight & allebei de machientjes snorren wat af. Een paar weken geleden hebben we een achterkant & een Hobbs-vulling besteld in de USA & er is een datum geprikt om de quilt te gaan dubbelen. Zondag 29 april. Oeps... da's morgen al. Inmiddels zijn alle boogjes gepaperpieced & is al een deel van de banen in elkaar gezet. Maar de laatste loodjes kunnen het zwaarst wegen & daarom ben ik vanmorgen vroeg opgestaan om nog meer banen aan elkaar te zetten...


En zo staat de naaimachine weer klaar met een nieuwe klos garen erop. Ik heb de boogjes zo gemaakt dat ik één keer twee rijen aan elkaar zet (ik zal binnenkort een kleine tutorial schrijven hoe ik dat gedaan heb), ik heb heel veel spelden in de rand gestoken om deze goed op elkaar te houden & heb het geheel met de naaimachine aan elkaar gestikt. En zo gaat het werk gestaag verder. Inmiddels zitten er al 5 rijen aan elkaar. Dus rij 6 & 7 zullen ook nog wel lukken vandaag. Maar eerst ga ik straks nog even met mams naar de quiltwinkel in Lisse om quiltgaren te kopen. Genoeg te doen dus!


3 opmerkingen:

  1. Dat lijkt me een héél mooi project.
    Fijn weekend en groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een schitterend project en erg mooi en gezellig, zoals je het op de foto hebt gezet!
    Fijn en productief weekend gewenst.
    Groetjes,

    Jeanneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk hoor, zo'n project samen met je moeder. Ik ben heel benieuwd.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...