maandag 30 april 2012

Alles gaat volgens plan...

Voor de bruiloft van mijn broer & aanstaande schoonzus zijn mams & ik bezig met het maken van een geheime bruiloftsquilt. Nou ja, zo geheim is hij niet, omdat ik er hier (klik) regelmatig over geschreven heb & soms zelfs een sneak preview heb gegeven van de quilt. Maar toch blijf ik het ons geheime project noemen. Broer & schoonzuslief mogen in ieder geval nog niet weten hoe de quilt eruit komt te zien.


Maar goed, het oorspronkelijke plan was om de top te maken & het geheel vervolgens te laten doorpitten door een professioneel quilter. Maar al snel kwamen mams & ik daarop terug. Het zou toch veel leuker zijn om ook het quilten zelf te doen. Dan zou de quilt echt helemaal van ons zijn. En als hij niet af was voor de bruiloft, dan was dat ook niet zo erg, want dan konden mams & ik ons in België goed vermaken. Zo gezegd, zo gedaan. Er begon dus haast achter de quilttop te zitten. Eerst was de deadline begin juni, maar ineens verschoof die naar een stuk eerder, want dan kon mams snel beginnen met quilten. En gisteren was het zover, de deadline werd gehaald (ondanks een eigenwijze poes, die het wel fijn vond om op de quilt te gaan liggen, terwijl ik de laatste baan aan het spelden was) & de quilt kon gesandwiched worden. Dat leverde twee pijnlijke ruggen, een aantal pijnlijke kniën & minstens twee beurse vingers op, maar de klus is geklaard. De top is af & gedubbeld & nu kan het quiltkarwei beginnen. Ik moet mams nog even bellen hoe de eerste (meestal at onwennige) quiltsteekjes gegaan zijn, maar dat horen jullie later nog wel. 

Mijn oude nieuwe Singertje staat inmiddels weer even werkeloos aan de kant. Hij heeft zijn werk goed gedaan & hij heeft wel even een korte rustpauze verdiend. Maar niet voor al te lang, want ik heb bij dit project gemerkt dat ik het wel heel fijn vond om met de naaimachine te werken. Het werkt een stuk sneller dan alles op de hand doen & het resultaat kan net zo mooi zijn. 


En ondertussen ga ik verder met een quiltje voor mijn nichtje. Zij wordt binnenkort vier & meisjes van vier verdienen hun eigen quilt gemaakt door hun tante. Ik was een poosje geleden al begonnen met een quiltje van Bunny Hill & ik ben vanmorgen genietend van het zonnetje lekker wat applicaties gaan maken. Dit quiltje zal ik gaan maken van stofjes in een beetje herfstkleuren met paarse accenten. In het eerste blok zit een vogeltjesstofje als achtergrond dat ik als uitgangspunt gebruikte voor het hele kleurenpallet. Het eerste eekhoorntje is al bijna af... Ik ben benieuwd hoe mijn nichtje hem zal vinden.


2 opmerkingen:

  1. O Ieke, wat ben ik benieuwd naar de Weddingring quilt. Je houd er de spanning goed in. Ben jij ook zo blij met je oude nieuwe machientje, nou ik ook!!
    Het begin van je Bunny Hill quiltje voor nichtje ziet er al leuk uit!
    Nou, bezig bijtje tot de volgende keer en gezellige Koninginnedag met veel zon!!
    Lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat leuk en wat mooi! En wat een geschenk, echt heel bijzonder. Je bent echt goed bezig hoor, daar wil ik niets meer van missen, ik ga je volgen! Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...