vrijdag 7 september 2012

Een ontspannen vrijdagavond

Terwijl half Nederland naar the Voice of Holland zit te kijken, prik ik lekker wat steekjes weg aan mijn mandjesquilt. Ondertussen kijken mijn lieve vriendje & ik samen lekker een film op Net5. Instinct met Anthony Hokins & Cuba Gooding Junior. Al kijkend heb ik vanavond al twee mandjes voltooid. Hopelijk komen er nog een aantal bij vanavond. Want dat is wel nodig ook. De afgelopen dagen heb ik namelijk bijna niks quilterigs gedaan. Gisteren zijn mijn lieve vriendje & ik gezellig met broerlief naar Coldplay geweest.


Ik ben al fan van Coldplay sinds ik hun eerste album Parachutes kocht. Ik hoorde het liedje Yellow & was helemaal verkocht. De liedjes van Coldplay zitten gewoon zo goed in elkaar & de zang van Chris Martin zorgt dat ik het helemaal geweldig vind. En dat geldt volgens mij wel voor meer mensen. Mijn lieve vriendje zag ze eerst niet zo zitten. Hij vond ze wat soft & de zang van Chris Martin zeurderig. Maar sinds het album Viva la Vida is ook hij om. Zo om zelfs dat ik voor mijn verjaardag een paar jaar geleden kaartjes kreeg voor hun concert in het Goffertpark in Nijmegen. Dat concert was geweldig! En dus moesten we nu erheen. Gewoon omdat dat leuk is. En leuk was het! Nee geweldig was het! Toen het concert begon was het één stroom van geweldige liedjes, superenthousiast publiek, een briljante band & spectaculaire geluidseffecten. Kortom, als je ooit de kans krijgt om een concert van Coldplay mee te maken, grijp die dan!



Verder ben ik de afgelopen week bezig geweest met haken. Huh haken?!? Ja, haken! En ik vind het nog leuk ook. Een poosje geleden zag ik een onwijs mooi kussen in een woonwinkel dat ik erg graag wilde kopen. Tot ik de prijs zag... 40 euro voor een stuk stof met daarop een rondje gehaakt....


Dat zou ik zelf toch ook moeten kunnen maken was al snel mijn conclusie. Want ik vond de prijs toch een beetje te gek. En toen ik bij het blad Mollie Makes een haaknaald kreeg, was een plannetje geboren. De kussentjes hier op de bank zijn wel weer eens aan vervanging toe. En nadat ik wat bolletjes haakkatoen gekocht had & wat tutorials op internet gelezen had ben ik begonnen. Ik had nog wel wat extra uitleg van mams nodig over lossen, vasten, stokjes & keersteken, maar al snel zag mijn eerste haakwerkje het levenslicht. Ik ben er best tevreden over & een nieuwe verslaving is geboren! Hopelijk kan ik jullie binnenkort mijn eerste nieuwe zelfgehaakte kussenhoesje laten zien.


Nu ga ik weer verder met film kijken, want hij is toch wel erg mooi om te zien. Ik ben benieuwd hoe hij afloopt.

1 opmerking:

  1. Ja haken is leuk om te doen en snel een heel leuk resultaat.
    Vond het afgelopen zomer ook weer zo leuk om een gordijntje te haken!
    Veel plezier en een fijn zonnig weekend,
    groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...