maandag 10 september 2012

Paarse sampler van mams

En weer heeft mams een top af! Ditmaal show ik haar Paarse Sampler. Ze heeft de blokken van deze quilt gemaakt tijdens de Sampler-cursus die ze volgde bij de Sampler in Haarlem. Met allerlei paarse (en aanverwante stoffen) werd elke keer een nieuw stel blokken rondom een bepaalde techniek gemaakt. De cursus is al geruime tijd afgelopen, maar doordat er telkens aan andere projecten gewerkt werd, was het er nog niet van gekomen om de blokken aan elkaar vast te maken. En dat punt is nu eindelijk bereikt. Hoewel ik zelf niet zo snel voor deze kleuren zou kiezen, vind ik de quilttop van mams toch heel mooi geworden. Lekker vrolijk & sprekend. En ook al is hij niet helemaal perfect, deze quilt is toch zeker wel een applausje waard.


Volgens mij gaat ze komende week de top weer gedeeltelijk uit halen. De bloem-blokken op de vier hoeken zitten niet helemaal perfect. Maar ach, dat houdt een mens bezig  ;-)

Van de quilt vind ik het blok met de Flying Geese het allermooist. Ergens in een quiltwinkel werd ons verteld dat het zo ongeveer een doodzonde is om effen stoffen met bedrukte stoffen te combineren in een quilt. Maar mams heeft hier het ongelijk van die mevrouw bewezen. De kleurencombinatie & het gebruik van de twee verschillende soorten stoffen maakt dat dit blok gewoonweg een plaatje is & ik denk dat ik er wel een hele quilt van zou kunnen maken. Way to go, mams!


Nu hebben mams & ik een discussie over deze quilt. Wel of geen rand, that's the question. Ik vind dat er wel een niet al te brede rand in de donkerpaarse kleur van de sashings om de quilt heen zou moeten. Mams twijfelt hier nog over. Ik denk dat een rand de blokken nog meer tot één geheel zou maken & dat het totaalplaatje rustiger wordt. Wat vinden jullie?

3 opmerkingen:

  1. Leuk dat je op mijn blog reageerde! Ik zou er inderdaad een rand omheen maken. De rand duwt dan als het ware de blokken naar voren, het is dan net of de rand de blokken presenteert. Werkt een beetje hetzelfde als een passepartout om een foto of schilderij. Suc6!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook ik zou er een rand om heen doen. Dan komt alles veel b eter tot zijn recht. Ik heb het ook gedaan met mijn sampler, het geeft ook wat rust.
    Succes met haar keuze. Enne, effen met bonte stofjes doodzonde? Echt niet. Dan komen die drukke stofjes toch mooi tot zijn recht?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je moet natuurlijk wel je eigen gevoel volgen, maar ik zou persoonlijk wel een rand erom heen maken. Voor mijn gevoel maakt dat een quilt af en komt het geheel beter uit.
    Ik heb ooit gelezen dat je ook mag durven te spelen met kleuren in een quilt, dus effen met bont is een mooie combinatie; heeft je moeder hier bewezen ;-) Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...