zondag 10 maart 2013

En France

Als wij in februari op wintersport gaan, gaan we altijd naar hetzelfde dorpje in de Franse Alpen. Alles is vertrouwd, de mensen zijn er eg aardig, het weer (meestal) goed & de sneeuw is super. Omdat we er al zo lang komen heb ik dit jaar amper foto's gemaakt. Alleen een paar met de iPhone van mijn lieve vriendje. Dit is er eentje.


We zijn nu niet meer zulke skicracks & gaan meestal pas in de middag skiën als het mooi weer is. En daarom blijft er genoeg tijd over om andere dingen te doen. Zoals boodschappen doen in het dorp beneden. Zoals 5 boeken lezen in een week tijd. Zoals lekker luieren op de bank om wat slaap in te halen. En zoals quiltsteekjes zetten aan een miniquiltje dat ik maakte toen ik ook mijn e-readerhoesje maakte (zie dit blogje - klik) Toen ik thuis kwam zette ik een bies eraan & een paar ophanglussen & daarna bleef het weer even liggen. Ik had namelijk bedacht dat ik het aan een stok wilde hangen, maar zo'n stok had ik niet zomaar voorhanden. In het tuincentrum hadden ze niks moois. Een rechte stok halen bij de bouwmarkt vond ik saai. Een mooie tak zou het leukst zijn. Al snel vond ik in de tuin bij mams een mooie, rechte tak & gisteren hebben mijn lieve vriendje & ik verf gehaald bij de bouwmarkt om de tak wit te spuiten. Dat is inmiddels gebeurd & het quiltje hangt zelfs al op zijn plek.
 

Een klein, lief kleurtje in vrolijke voorjaarskleurtjes. Ik denk dat ik nog meer quiltjes van dit formaat ga maken, zodat ik ze gezellig af kan wisselen. De kleuren van het quiltje zijn niet helemaal natuurgetrouw, maar dat komt door de plek waar het quiltje hangt. Er is namelijk geen natuurlijk licht te bekennen daar, alleen maar kunstlicht. Da's maar beter ook hoor. Je zou er namelijk niet echt lekker zitten als er een raam in dit kamertje zou zitten. Maar kijk eens hoe gezellig dat quiltje nu zo staat op ons kleine kamertje?


Tussen het quilten van de CWDQ & Henrietta Whiskers door ben ik heel stiekem al begonnen met een heel vrolijk, zomers miniquiltje. Ik maak af en toe een blokje ervoor, maar de nadruk blijft liggen op het quilten. Het zal dus nog wel een poosje duren voor ik een volgend miniquiltje kan laten zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...