woensdag 1 april 2015

Nieuwe quilts & prinsen

Wat is het toch leuk om met een nieuw project te starten (zelfs als het niet een project voor mezelf is) Mams wil al een paar jaar een bootquilt voor paps gaan maken. Ze had ook al een flink aantal maritieme stoffen verzameld, maar wordt nog niet zo goed hoe ze dat aan ging pakken. Dus toen ik vanmiddag bij haar aankwam & de stofjes met boten, knopen, ankers etc. op haar tafel zag liggen, ben ik gezellig even mee gaan denken. Stoffen werden bij elkaar gelegd & plannetjes werden gemaakt.


Gelukkig heeft mams inmiddels een plan met al die schattige zeilboot-paneeltjes. En kon ze beginnen met het snijden van de stoffen. Ik heb aan mijn Prince gewerkt.


Want terwijl dit blikje steeds leger wordt...


En dit doosje steeds voller...


Zijn er weer flink wat rondjes bijgekomen zo zonder dat ik het echt merkte. Dus was het tijd om de lange banen te gaan snijden. En waar kan dat beter dan aan de 2 meter lange eettafel van paps & mams. Klusje zo geklaard. Even kijken of alle kleuren een beetje zo worden als ik het bedacht had in mijn hoofd.

Hier alleen nog maar met rondjes op de stof voor de sashings. Dat ziet er al vrolijk uit.


Maar met ook nog een paar hexagonnen & één kleine Dresden Plate, wordt het nog leuker! Misschien ga ik vanavond wel de banen allemaal aan elkaar zetten. Of zal ik toch de rondjes af gaan maken, zodat ik daarna verder kan gaan met de hexagonnen & Dresden Plates?

2 opmerkingen:

  1. Gezellig zo met je mams samen quilten zeg.
    Je bent met mooie dingen bezig.....................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben het helemaal met je eens, dat het zo leuk is om een nieuwe quilt te "plannen", ook bij anderen (misschien wel het allerleukste quiltwerkje, dat ik ken...)! Maar jouw eigen Prince is ook een plaatje aan het worden, met die vrolijke achtergrondkleur, die perfect past bij de jaren '30-stofjes.
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...