zaterdag 9 mei 2015

Twee weken geen blogje

Oeps... kom ik er vandaag toch achter dat ik al twee weken geen nieuw blogje geplaatst heb. Het was een beetje druk (ofzo) En daarom hebben jullie nog niet kunnen zien dat ik niet één...


Maar twee schattige knuffeldoekjes voor nieuwe babietjes van collega's gehaakt hebt. Een leuk tussendoor-klusje om te doen. Het oor van het konijntje ziet er een beetje vreemd uit, maar dat komt doordat er een piep-dingetje inzit.


Jullie hebben ook nog niet kunnen zien dat ik bezig ben met een geweldige omslagdoek gemaakt van supercool rood garen dat ik bij de Wibra haalde. Lekker voor de wat koelere zomeravonden straks op vakantie in Zweden. Het patroon van deze sjaal heet Southbay Shawlette & als je even Googelt kom je hem zowel in het engels als het nederlands tegen. Ik zal voorlopig nog wel even blijven haken. Al meerdere mensen hebben verzoekjes gedaan voor sjaals of poncho's. Ach, als ik zo af en toe een toer kan haken & ze niet te snel hun items willen hebben, dan komt dat wel goed.


En dan heb ik jullie ook nog niet deze beauties van blokken laten zien. Geen quiltblokken, maar haakblokken. Samen met mijn schoonzusje maken we de CAL 2014 van LookwhatIMade. We gaan niet zo hard, maar toch komt er af en toe een blok bij. 


Jullie hebben wel gezien dat alle 169 vierkante blokken van mijn Jane af waren & aan elkaar gezet zijn. Met de sashings & minicornerstones ertussen. Poes Roos vond het wel een goede quilt om lekker op te luieren. Wat ze overigens heel goed kan.


Maar wat je nog niet gezien hebt is dat ik met de taartpunten begonnen ben. Wat af en toe een lekkere troep op de tafel veroorzaakte.


Sterker nog. Jullie hebben ook nog niet gezien dat ik de eerste rij punten al helemaal vast heb zitten aan het middenstuk van mijn Romantic Jane. Zoals je ziet gebruik ik voor de effen punten allemaal dezelfde supermooie rozenstof gekocht bij Samsara Quilting. Ik heb wat langere driehoeken gemaakt, zodat ik straks de boogjes er gewoon van hetzelfde stuk stof aan kan maken. Of af kan knippen? Hoe zeg je dat? Nou ja, er komt geen losse strook voor de boogjes aan de top.


Jullie hebben ook niet gezien dat ik mijn mandjesquilt in de was gestopt heb. Toch wel een beetje eng met een roder dan rode achterkant.


En hoewel ik er wel 10 anti-kleurdoorloopdoekjes bij gestopt had, is het rood toch in sommige witte stoffen gaan zitten. Die zijn nu dus roze. Ach, er zijn ergere dingen op de wereld. Het geeft ook wel weer een leuk effect ;-)


Ik heb jullie niet laten zien dat ik alweer twee rijtjes opgeschoten ben met de 1865 Passion Sampler van Passion Patchwork De meeste blokjes waren redelijk makkelijk te maken & ik ben weer wat ingelopen.


Al ben ik nog niet helemaal bij & liggen de stoffen voor de volgende twee blokken alweer klaar...


Ik heb jullie zelfs mijn AFFO niet laten zien. Een miniquilt voor aan de muur. Gemaakt van een minicharmpakketje van Civil War-stofjes van de oude Sampler in Haarlem. En met een rand van een geweldig ik-werd-er-spontaan-verliefd-op-stofje gekocht bij Atelier Bep. Een eenvoudig quiltje met vierkantjes & een mooie rand. Maar het hangt mooi te wezen aan de muur boven de beestjes van opa.


Zo nu zijn jullie wel weer een beetje bijgepraat waar ik mee bezig geweest ben de afgelopen weken. Dan kan ik me mooi weer storten op het volgende blok van de Bountiful Life, de applicatiequilt, die ik samen met mams aan het maken ben. Fijn weekend!


5 opmerkingen:

  1. Ik ben weer helemaal bij, je bent volgens mij ook al zo'n duizendpoot ;-)
    Alles ziet er prachtig uit!!!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Marieke, wat heb jij veel moois laten zien in dit blog. De taartpunten, heel fraai! En de Passionquilt. Ik zal ook weer eens een blok afmaken van de Passionquilt. Ziet er toch wel mooi uit. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo dat was veel en allemaal in één adem!
    Prachtige miniquilt en je mandjes super!
    Je Passion is ook al zo mooi.
    Je haakwerk prachtig ik snap dat de bestellingen dan snel volgen, iemand die zo handig is krijgt veel vragen om voor hun ook iets te maken.
    Succes met alles en fijne zondag,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Valt toch nog best mee met je mandjesquilt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dat je tijd hebt gehad voor dit blogje! wow wat een hoeveelheid. je kunt je mandjes nog een keer wassen met vanish! werkt super goed1 wat vanish oop de doorgelopen blokjes en klaar is kees. je kunt erover lezen bij hermienes hobby blog.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...