zaterdag 21 januari 2017

Druk, druk, druk

Omdat mijn directe collega een andere baan heeft heb ik het de laatste tijd nogal druk op mijn werk. En aangezien januari niet de meest opbeurende maand is (heb vaak last van een winterdipje) was het tijd voor een extra dag vrij om wat energie bij te tanken. Gisteren kon ik dus een keer mee naar de bee in Haarlem van mams. Altijd gezellig! En je ziet de mooiste dingen voorbij komen bij de show-and-tell.


Zoals deze geweldig mooie blokken van Lydia.


Of deze affe Mountmelick-top ook van Lydia. Wat een mooie kleuren!


En wat dachten jullie van deze helemaal affe verkleinde Antique Wedding Sampler? Het stimuleert mij om verder te gaan met de blokken die liggen te wachten.


Hier een aantal blokken van Ineke. Ik vind vooral het blok links bovenin geweldig. Dit is de Quiltmania mysterie van 2015. In her blad vond ik er niet zoveel aan, maar in het echie is het echt een bjoetie!!! Staat dus hoog op mijn WIM-lijstje.


Hier een mysterie van Petra Prins. Ook een plaatje!


En de kleuren van deze machine-sterren-quilt-in-wording zijn al ook zo mooi. Ik kreeg er gewoon energie van om al die mooie dingen te zien. En ik heb lekker aan een paar blokjes van de Stonefields zitten prutsen. Gewoon omdat ze makkelijk mee te nemen zijn. 's Middags moest ik nog even werken, maar verder heb ik vooral ontspannen bij mams gezeten. Want vandaag is het een drukke dag.


Vanmorgen zat ik namelijk al vroeg in de trein om naar Amsterdam te gaan. Voor de eerste Sweet Surrender-bijeenkomst onder leiding van Ineke. Wat een warm bad! En zoveel inspiratie opgedaan voor mijn eigen versie. 


Want hoewel ik de kleurige versie van Ineke echt geweldig vindt (zo vrolijk met een eenheid door het gebruik van de stoffen van de applicaties ook weer in de piramides), ga ik toch mijn eigen weg. En ga ik een quilt maken in twee kleuren: rood en wit. Waarbij rood de achtergrond wordt en de applicaties en piramides wit (of misschien een toefje roze erin)


In de trein terug naar Hoofddorp kon ik mooi van mijn nieuwe stofjes genieten. Het gaat vast een geweldig project worden! Ik heb eigenlijk zin om eraan te beginnen. Maar helaas is het een druk weekend. Al is het ook een weekend vol met leuke dingen. Zometeen gaan we een uurtje skien op de piste in Spaarnwoude om alvast te oefenen. Vanavond naar Feyenoord - Willem II om de voetballers aan te moedigen. En morgen met mijn broers en schoonzussen naar de Escape Room in Aalsmeer. Hopelijk kunnen we op tijd ontsnappen... Ik wil jullie trouwens nog één ding laten zien. De geweldige Irish Dutch Circles van Beverley. Ze kwam de affe top tonen in de winkel & wij hadden de mazzel om toevallig aanwezig te zijn. Op onze terugkomdag, 1 april, maak ik meer foto's voor jullie, zodat je beter kunt kijken. Want het is echt een plaatje!

6 opmerkingen:

  1. Geweldig wat je allemaal laat zien en wat ben je toch een bezige bij. Verder nog een fijn weekend en geniet van alle leuke dingen. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke projecten van de Bee-leden! En de Sweet Surrender van Ineke is toch zo mooi!!!
    En die laatste, wow, dat is een beauty!
    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie dingen laat je ons ook zien zeg. Snap ik dat daar energie van krijgt en zelf dan ook aan de slag wil, fijn weekend hoor.............liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is dat een inspirerende bee daar in Haarlem! Het moois, dat daar voorbij komt, is om te smullen. Ik hoop daar ook ooit nog eens heen te gaan, naar Haarlem, als ik alle files daarheen overzie... En ook bij de eerste Sweet Surrender bijeenkomst zal het genieten zijn geweest, met juf Ineke (doe haar maar een keertje de groetjes van mij). Spannend, jouw kleurenkeuze (ben nu al benieuwd!). Hopelijk heb je genoeg quiltvitamientjes opgedaan om er weer een poosje tegen te kunnen...
    Groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo een bee, met zoveel prachtige werkstukken, is echt een opkikker in zo een drukke tijd.
    Ik hoop voor je dat alles snel weer wat rustiger wordt.
    Fijne nieuwe week.
    Groetjes Marja
    🌻🌻🌻

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie werkstukken!!
    Hopelijk wordt het wat rustiger voor je en heeeel snel lente,..
    Liefs wilma

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...