zaterdag 14 januari 2017

Als je dochter aan het dubbelen is...

Als je dochter haar Irish Circles aan het dubbelen is en zo de hele eettafel in beslag genomen heeft. De eettafel waaraan je zelf aan het werk wilde gaan om de laatste stukjes van jouw Irish Circles voor te bereieden...


Dan moet je als mams een andere plek opzoeken om deze voorbereidingen te doen. 


Tja, het leven van een moeder is soms lastig en flexibiliteit is een vereiste. Al ging het best op de stoeltje voor de kleinkinderen aan de salontafel. Het is mams gelukt om alle laatste voorbereidingen te treffen. Nog de laatste hoeken in elkaar zetten. De randen aan het middenstuk en dan kan we hopelijk woensdag ook door mams gedubbeld worden. 


Hoewel het altijd een behoorlijke klus is, is het ook heel leuk om je quilt te dubbelen. Je ziet alle blokken weer even voorbij komen. En ik wordt elke keer weer blij als ik de twee vogeltjes die samen het hart vasthouden zie. Ik heb helaas nog geen foto van de volledige top. Het was de laatste dagen nogal slecht weer & mooi weer is toch wel een vereiste voor goede foto's.


Maar hopelijk krijg je zo ook een idee van de kleuren. Elke punt aan de buitenkant is met een ander bruin stofje gebruikt. Voor de halve rondjes heb ik telkens een ander lief niet-bruin-gekleurd lapje gebruikt. En de vierkantjes in dezelfde rand zijn allemaal van één stofje gemaakt dat ik kocht in Maastricht bij de OEQC afgelopen najaar. De bruine rand om het middenstuk heen zocht ik zowaar één van de eerste bijeenkomsten al uit. Deze Irish Circles zat in mijn hoofd & ik moet zeggen dat hij er goed geslaagd uitgekomen is. Veel bruin, maar niet somber door de lieve kleurtjes die ik ook gebruikt heb. 


Geeneen cirkel is hetzelfde. Want hoewel ik het niet storend vind in andere Circles die ik langs zie komen, vond ik het een extra uitdaging om ook zelfontworpen blokken in de quilt te stoppen. Naar voorbeeld van de originele weddingquilt van Jane Pizar. Zie je bijvoorbeeld het blokje met de kleine hartjes bovenin? Dit is zo'n zelfontworpen blok. Vinden jullie het geen schatje?


En als je dan met het laatste stukje van het dubbelen van de quilt bezig bent, is dat natuurlijk een mooi plekje voor Pipi de poes om even lekker te gaan uitrusten van alle poezenbelevenissen. Al weet ze te zien aan haar blik best dat dit eigenlijk niet de bedoeling is. 

5 opmerkingen:

  1. beautiful work - well be nice to follow along while you quilt to see progress!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat heerlijk! En wat een schitterende quilt!
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi quilt, warme kleuren. En Poes weet wel wat fijn is, verstoppen in een quilt in wording, haha. gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Supermooi, je Irish circles, en de zelf-ontworpen blokken vind ik het allermooist, omdat ze van jou zelf zijn. Die lieve mam zal wel een pijnlijke rug hebben van het zitten op een kinderkrukje; dat wordt helpen met dubbelen! 😉
    Groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Maar natuurlijk super gezellig om als moeder en dochter samen met je hobby bezig te zijn.
    Prachtig de Irish Circles, mooi dat bruin met al die gezellige kleurtjes.
    Fijne nieuwe week.
    Groetjes Marja
    ✂✂✂

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...