woensdag 18 januari 2017

Er wordt weer een Irish Circles gedubbeld

Vandaag was het weer tijd om te dubbelen. Mams had ook de top van haar Irish Circles in Hollandse stoffen met een koraalrode achtergrond af.


Kijk eens wat een plaatje! Ze is er terecht supertrots op!


En dus moest er gedubbeld worden, zodat ook mams aan het quilten kan eraan. Haar favoriete bezigheid bij het maken van een quilt. Voor mij het minst favoriete klusje ;-) Op de foto hierboven zie je mooi de koraalrode achtergrond en de rand die ze gemaakt heeft van het Zeeuwse schortenstofje dat ook in elke cirkel een keertje terug komt. Als een eerbetoon aan haar Zeeuwse afkomst.


Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo veel gedaan heb. Alleen een beetje geholpen met de quilt oprollen op de lange latten. Mams gebruikte namelijk de door ons zo geliefde lattenmethode om de quilt te dubbelen. Top en achterkant oprollen op twee lange houten van de bouwmarkt. Vulling ertussen en elke keer een stuk van de quilt op de grote tafel bij mams thuis rijgen. En daarbij kreeg ze hulp van Tineke en Mieke. Die wilden namelijk weleens zien hoe dat in zijn werk ging allemaal. En in een uurtje hadden ze de hele quilt gedubbeld zo met z'n driëen.


Ik heb me vooral bezig gehouden met mijn neefje Maxwell, die op woensdagmiddag altijd bij mams is. We hebben zitten Wii-en samen. Gezellig hoor. En ik heb een paar steekjes gezet aan dit schattige blokje van de Stonefields. Weer een blokje dichterbij het einddoel. Al heb ik nog steeds niet het idee dat ik heel veel aan deze quilt werk, heb ik inmiddels wel ruim 80 blokjes af. Begint op te schieten :-)))

5 opmerkingen:

  1. Prachtige quilt van je mams, heel mooie kleuren. En wat een schattig blokje!!! Altijd leuk om met kleintjes te spelen, lekker ontspannen met wii.
    Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat enig om Zeeuwse stof te gebruiken. Prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om te lezen :o)
    En zo is ieder blokje er toch weer een bij !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een klus dat dubbelem. Met hulp gaat het wel sneller. Mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. What a wonderful blog full of eye candy! Your blog gives me much inspiration! I just today discovered it through a post from Pinterest! I can't wait to go back through your previous posts and see all of the wonderful quilts. :)
    Thank you!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...