donderdag 27 april 2017

Wat een feestje...

Wat was het een feestje vandaag. Nee, niet Koningsdag (alhoewel dat ook altijd leuk is, lekker struinen over de vrijmarkt en wonderbaarlijke vondsten doen). Maar de grote quiltentoonstelling in de St. Joriskerk in Amersfoort. Een grote tentoonstelling niet vanwege de grote hoeveelheid van quilts, maar vooral door de geweldige schoonheid ervan. Zo inspirerend! En dan de ruimte waarin ze tentoongesteld waren... een plaatje van een kerk!


Mooi, ruim, licht en statig. Vol met mooie sfeerhoekjes ideaal om quilts tentoon te stellen.


En dan krijg je helemaal een mooi plaatje als het prachtige quilts zijn die tentoon gesteld worden. Zoals deze beauty uit het boek van Petra Prins en An Moonen. Het is toch gewoon of deze voor deze plek gemaakt is?


Ook de quilts van Di Ford kwamen helemaal tot hun recht in deze Hollandse kerk. Kijk maar hierboven. Zooooo mooi samen met die geweldige koperen kroonluchter boven de quilts.


Ik denk dat dit mijn favoriete hoekje was. Een soort klein Van Gogh-schilderijtje zomaar een verstild tafereeltje.


En dit was mijn één-na-favorietste quilt. Wow, die kleuren en dat patroon. En het fijne is dat je heel dicht bij de quilts kon komen en zo goed alle details kon bekijken. Heeft het toch een voordeel als je op een rustige Koningsdag naar deze tentoonstelling gaat.


Dit was mijn meest favoriete quilt die op de tentoonstelling hing. De Hollandse Irish Circles van Beverley. Een eerbetoon en aandenken aan haar tijd in Nederland. Zoooooooo mooi en zo geweldig bedacht en uitgevoerd. En het fijne is dat ik deze van begin tot einde heb kunnen volgen. We hebben namelijk samen de Irish Circles groep gevolgd in Amsterdam bij Den Haan & Wagemakers. Echt een klein feestje om hem nu in het echie op deze tentoonstelling te zien hangen. Well done, Beverley! En mocht je ook een Irish Circles willen maken, volgens mij starten er weer groepen in het najaar zowel in Zutphen als in Amsterdam. Zeker een aanrader!!!


Er lag ook een aantal echt oude quilts in vitrines. Ook alweer te leuk om te zien! Ik heb genoten van de quilts die in Amersfoort hingen en lagen. Maar ik heb misschien nog wel meer genoten van de ontmoetingen en het bijkletsen met oude bekenden. En van het stiekem toch een paar lapjes kopen. Kortom één groot feest daar in Amersfoort. Ik zou jullie nog veel meer kunnen laten zien, maar eigenlijk moet je gewoon zelf een kijkje gaan nemen in de Sint Joris kerk.

4 opmerkingen:

  1. Wat een mooi verslag! Gezellig gekletst, groetjes aan je mams!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat je schrijft "een FEESTJE" geniet nog lekker na van gisteren!! Zwaaizwaai

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk Marieke! Het was gezellig dat je er was. Tot gauw, groeten aan je moeder!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook ik heb zo genoten, van alle mooie quilts, maar de ook zo leuke ontmoetingen en gesprekken met handwerk-liefhebbers ;-)
    Prachtig verslag Marieke, zo mooi als je jou foto's weer bekijkt. Ik heb foto's gemaakt, maar gewoon met mijn mobieltje *Ü*
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...