donderdag 22 september 2011

CWDQ, twee blokjes erbij...

Ik ben al bijna een jaar bezig met de Civil War Diary Quilt samen met mijn mams. We zijn deze quilt begonnen, omdat mijn moeder na haar tweede quiltles & het afmaken van het nsterne-patch blok dat ze daarvoor moest maken gelijk meer wilde doen. Het boek van de CWDQ had ze daarvoor al gekocht & we besloten om te beginnen met de makkelijke blokken van de CWDQ. Omdat we niet één quilt wilden maken waarom we zouden moeten vechten, besloten we om allebei onze eigen versie van de quilt te maken. We kochten een stapel Civil War-achtige stofjes bij quiltwinkels & op het Stoffenspektakel & begonnen met het project. Omdat we allebei toen nog geen inchliniaal hadden & we de blokken in centimeters wilden omzetten hebben we elk blok op ruitjespapier uitgetekend. Onze blokken zijn 15 centimeter groot. Het eerste blok dat we beiden maakten was een simpele nine-patch. Inmiddels zijn we allebei al ruim 75 blokken verder & het is opvallend hoeveel verschil stofkeuze kan maken in een quilt. Ik kies onbewust toch de iets fellere stoffen, terwijl mams meestal wat rustiger is. Kijk maar hier & hier.

Inmiddels begin ik wel benieuwd te worden naar het eindresultaat & dus ben ik begonnen aan een wat lange eindsprint. Ik wil de top van mijn CWDQ voor de Sinterklaas af hebben & dus zal ik op moeten schieten. Vandaag wil ik jullie twee nieuwe blokken laten zien. Vinden jullie ze niet leuk?!?


2 opmerkingen:

Bedankt voor je reactie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...