zaterdag 17 september 2011

Farm friends

Een poosje geleden liet ik het een plaatje van een zelfontworpen quilt zien. Ik had de stoffen voor alle blokken gesneden & het eerste blok in elkaar gezet, maar op één of andere manier schoot ik er niet mee op. Toen mams thuis kwam te zitten met haar gebroken enkel & ze de Double Irish Chain voor mijn oma helemaal af had, wilde ze nog iets anders hebben om te patchen. Ze mocht toen mijn quilt voor Maxwell in elkaar zetten & dat is inmiddels al helemaal gedaan. De top is af. Omdat de top af is heeft de quilt ook een naam gekregen: Farm Friends! Nu moeten we nog gaan bedenken wat we met de achterkant gaan doen. Gaan we het in één kleur doen? Gebruiken we meerdere kleuren? Gaan we nog een baan met kippenstof ertussen zetten? Allemaal opties die we hebben. Maar dat komt wel goed. De top is in ieder geval af & hij is echt onwijs leuk geworden! Een vrolijke quilt voor een vrolijk jongetje!


De effen rode & groene stof heb ik gekocht bij de Lapjesgaard in Amstelveen. Alle andere stoffen zijn van de serie Timeless Treasures Petit Village Folk Art. Een hele vrolijke serie stoffen met allemaal afbeeldingen van de boerderij. Prima geschikt voor een jongetje van bijna 2. In deze quilt zijn blokken van de boerderijstof afgewisseld met gepatchte blokken van windmolentjes. Kijk hier een detail van de quilt waar je goed de molentjesblokken & de boerderijstof kunt zien.


Het was erg leuk om deze quilt te ontwerpen & ik geloof dat mams ook lol heeft gehad met het in elkaar zetten. Ik ben benieuwd hoe Maxwell hem straks gaat vinden!

1 opmerking:

  1. Wat een mooie en vrolijke quilt is het geworden. Daar zal hij erg blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...