maandag 24 oktober 2011

Hoe lang nog?!?

Oooh... ik wil zo graag dat mijn Civil War Diary Quilt af is voor 5 december. Dan kan ik namelijk gelijk na de Sint met de Dear Jane beginnen zonder dat ik me schuldig hoef te voelen dat de CWDQ blijft liggen. Ik ben al een eind onderweg, maar ondanks de teller onderaande pagina met het overzicht van de blokken blijf ik nu een beetje steken. Tijdens onze trip naar Rome had ik niet zo veel zin om te quilten & dit weekend heb ik ook mijn tijd aan andere dingen besteed. Zo ben ik vrijdag met mams naar de quiltwinkel in Lisse geweest. Er lagen daar nog twee randjesstoffen voor mijn medaillon-quilt op me te wachten & die moesten een keer opgehaald worden. Toen ik de stoffen eenmaal in huis waren riep de quilt me ook toe dat ik nu echt het volgende randje erom moest beginnen te zetten, dus heb ik dat vrijdagavond maar voor een deel gedaan. Kijk hier zie je het volgende (te schattige) bloemetjesrandje. De andere randenstof heb ik ook op de foto gezet.
Zaterdag kwam mijn broer & zijn family even langs voor een kopje koffie & echte italiaanse koekjes. Erg gezellig, maar daardoor kon ik niet lekker op mijn gemakje gaan zitten quilten & toen ze weg waren bleek ineens dat de bak met stofrestjes (van snippers tot grotere stukjes) me riep om een nieuw projectje te starten. Geinspireerd door allerlei blogs waar ik onwijs leuke vingerhoedjes tegen kwam besloot ik ook aan de slag te gaan met allerlei rode/roze/bruine/witte/oranje etc. snippers. Mijn vingerhoedjes worden 1 inch groot & da's best klein als ik eerlijk ben. Inmiddels zitten er meer dan 50 hoedjes aan elkaar & dat worden er vast nog veel meer (maar eerst moet ik mezelf streng toespreken & verder gaan met de CWDQ) Kijk... hier het bakje met de snippers, de alvast gesneden hoedjes & het kleine lapje aan elkaar vastgemaakte hoedjes.
Zondag zijn we met een aantal mensen naar het Stoffenspektakel in Vijfhuizen geweest. Mijn broer & mijn schoonzusje wilden gordijnen kopen & ik wilde kijken of ze toevallig mooie witte stof voor mijn Dear Jane hadden. Mijn broer heeft zijn gordijnen gevonden & ik heb de witte stof voor Dear Jane binnen. Echt quiltstof van P&B Textiles voor maar 8 euro per meter. Da's nog eens een koopje! Verder heb ik nog een paar quiltstofjes gescoord, maar niet zo heel veel. Mijn voorraad begint inmiddels stiekem te groot te worden. Of kan dat niet bij een echte quilter?!? Heb ik dan helemaal niets aan de CWDQ gedaan?!? Nee hoor, er zijn wel wat steekjes gezet aan een volgend blokje. Inmiddels zijn er al 88 blokken helemaal af. De 30 komt snel in zicht! Ik zal ze binnenkort even fotograferen... Nu ga ik lekker even genieten van de kaarsjes die staan te branden. Niet vanwege de romantiek, maar omdat de lamp aan het plafond stuk is. Haha... elk nadeel heeft z'n voordeel ;-)

3 opmerkingen:

  1. Hoi Ieke,

    Na het lezen van je berichtje dacht ik, dan hebben wij elkaar ontmoet. Ik ben de quiltster die in vijfhuizen woont. Een roze blokjestas bij me had en ook een stuk van die mooie zwarte stof wilde hebben.

    Ik volg je blog al een tijdje, maar reacties achterlaten is niet mijn sterkste kant.

    Groetjes Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schattig randstofje heb je gebruikt. En je bent een bofferd dat je zo goedkoop mooie achtergrondstof hebt voor je DJ.
    Groeten,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Ieke,
    Ik heb je een paar keer voorbij zien komen op mijn blog. Bedankt voor je reacties.
    Ik zocht je volgersblokje en kon 't niet vinden, wat zie ik nu? staat rechts naast me, hahaha. Alsnog ga ik je volgen want ik zie hele mooie dingen.

    groet Heleni

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...