zondag 21 juni 2015

Ramen lappen in Haarlem

Ik ben nog een beetje aan het nagenieten in mijn pyjama van de dag van gisteren. We moesten wel een beetje vroeg opstaan voor een zaterdagmorgen, maar wat een leuke dag hadden wij! Mijn lieve vriendje kreeg een nieuwe lease-auto, een hele mooie blauwe Qashqai & ik ging samen met mams naar de Sampler in Haarlem (ja, alweer) De stoffen, die ik vrijdags had uitgezocht voor een nieuw project lagen al gesneden & wel klaar. Daar zou ik dus mee kunnen beginnen, ware het niet dat ik aan iets anders verslaafd geraakt bent. Gewoon zomaar ineens. En dat allemaal door een superleuke workshop van Ingrid a.k.a. Supergoof. Hoe kan het ook anders als ze zo'n mooi lappie meegenomen heeft als voorbeeld.


Misschien hebben jullie al wat roze & paarse stofjes voorbij zien komen de laatste tijd, maar die hadden dus een doel. Ik wil ook een ramenlap gaan maken & dan het liefst met deze kleuren. Mams is weer eens eigenwijs & gaat voor de combinatie van donkerblauw met aqua-raampjes. Supermooi! Maar dit is dus mijn kratje stoffen...

Al gauw gaan we aan de slag. Juffie Goof heeft een heel stappenplan gemaakt voor de ramen & als je dat volgt kan er niks mis gaan.


Tussendoor maakte ik natuurlijk netjes aantekeningen zoals dat hoort bij een heuse juf in mijn blauwe quiltboekje. Dan weet ik over 40 jaar nog hoe ik ramen moet lappen. En ik moet zeggen met deze methode valt de troep op de werkblad mee (voor mijn begrippen dan)



En zo had ik na de lunch mijn eerste twee ramen gelapt (nou ja, bijna dan) Te lieve raampjes met roze bloemetjes.


Er werden ook blauwe kozijnen met witte raampjes gemaakt. Ook al zo mooi...



 En hier zie je alle gemaakte ramen bij elkaar op tafel. Die in het donkerblauw in de middelste rij is van mams, het middelste lapje in de onderste rij heb ik hard op gezwoegd.


Na de intensieve les was het tijd voor wat ontspanning. Ingrid had een aantal van haar mooie één-patroontjes-quilts meegenomen zoals de ieniemienie-mandjes.


En natuurlijk de Hollandse klossen waarmee ze een wereldwijde rage ontketende.


En het leuke was dat je de quilts ook nog even van heel dichtbij mocht bewonderen & aaien. Hier mams met haar buurvrouw.

En als klap op de vuurpijl had Ingrid het Ooievaarshuis meegenomen. Zooooo leuk! Ik heb het patroon aangeschaft voor mijn nichtje Sophie. Die vraagt bij elke quilt weer of deze nou weer een keer voor haar wordt & het is leuk om een keer volmondig 'ja' daarop te kunnen zeggen. Ik denk dat ik haar wel lekker zelf de yoyo's laat maken. Dat kan ze best & dan kan ze extra trots zijn op de quilt.


Maar eerst ga ik even verder ramen lappen. Er moet een hoop voorbereid worden voor op vakantie. 12 uur in de auto. Jemig! Wat zal ik een hoop lappen!

4 opmerkingen:

  1. Zo'n mooi en lief verslag! Geweldig leuk!
    Ik ben heel benieuwd wat Sophie van haar nieuwe quilt vindt,...
    :o)
    En natuurlijk een hele fijne vakantie samen toegewenst!
    Veel plezier RamenLapster!
    ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gezellige dag zal dat geweest zijn!
    Fijne vakantie hoor!

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk hè zo'n dagje ramen lappen! Juffie Goof geeft ook zo ontzettend leuk les!
    Je ramenlappie is mooi geworden!
    Succes met het ramenlappen tijdens je vakantie!
    Groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er zeker heel gezellig uit, deze ramen-lap-dag, en wat een prachtige raampjes hebben jullie al gemaakt!
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...