zaterdag 13 juni 2015

Vitamine Q in Zwijndrecht

Omdat mijn lieve vriendje vandaag moest honkballen & ik dringend behoefte had aan vitamine Q, besloot ik naar de Aussie Bee bij Aztec Crea Rose te gaan. Het was een stukje rijden, maar zeer de moeite waard.


Ik was nog nooit bij deze winkel geweest, maar wat een geweldig leuke winkel zeg! Lekker ruim & licht. Met heel veel mooie, aaibare lapjes, een goede hoek met boeken & patronen, veel quilt ditjes & datjes en een superaardige eigenaresse.


 Die ook nog eens stofjes gaat snijden als je daar om vraagt. Een klein paradijsje daar in Zwijndrecht.


Na een korte introductie, zaten alle aanwezig dames al snel hard te werken en te kletsen. Het is echt zo, quilten verbroedert (of verzustert) Iedereen was aan het werk aan een Australisch project, zoals dat ook hoort op een Aussie bee.


De Antique Wedding Sampler van Di Ford.


Hexagonnen voor de Prince van Susan Smith...


Nog meer hexagonnen voor de Prince, maar dan in batiks. Ik ben nieuwsgierig hoe dat eruit gaat zien. Vast heel mooi!


Blokjes voor de Stonefields ook van Susan Smith. Zien jullie die leuke blikjes?!? Helemaal te schattig gewoon om spulletjes in mee te nemen.


Het middenstuk van het mysterie van Di Ford met al het fussy-cut. Zo mooi! (sorry, ik krijg de foto niet gedraaid)


Kleine sterretjes voor Robin's Nest van Somerset Patchwork. Zo lief!


Een geweldig leuke stitchery van een prinsesje. Het is dat ik niet van de techniek hou, maar anders...


Een blok van een quilt van Irene Blanck waarvan ik de naam niet meer weet. Te cute!


Het middenstuk van Aunty Greens Garden ook van Irene Blanck. Wow! Wat mooi!!!


En mijn favoriet. Een geweldige Message in a Bottle ook van Irene Blanck. Mijn vingers gaan spontaan jeuken hiervan :-)))

En ik? Heb ik nog wat gedaan?!?


Ja hoor, ik heb lekker rondgeneusd in de winkel & heb een mooi stapeltje roze & paarse stofjes gekocht voor een quilt waarmee ik volgende week ga starten. En ik heb wel drie middencirkeltjes op de Dresden Plates voor mijn Prince geappliceerd. Oeps.. het was ook veel te gezellig & er was veel te veel leuks te zien.


Thuis schoot het meer op & dus zijn nu alle Dresden Plates voorzien van een middenrondje. Het voorste schoteltje is extra speciaal met het lieve lezende meisje erop. Dat kreeg ik vandaag zomaar spontaan van iemand aanwezig bij de Aussie Bee. Dankjewel, lieve Annette, dit schoteltje krijgt een ereplaatsje op mijn Prince.

5 opmerkingen:

  1. Wat een leuke dag moet jij gehad hebben, zoveel moois laat je zien. De winkel ziet er inderdaad lekker licht uit.
    Je hebt gelijk hoor quilten verzustert. Gek hè dat alle quiltsters gek zijn op mooie blikjes!!
    Leuk dat we even mee konden kijken.

    Fijn weekend en groetjes, Evelyne


    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat ik gisteren niet kon komen!
    Lief dat plaatje van Annette. Wat zei ze "Oh dat is ook leuk om te maken van mijn jaren30 lapjes" ?


    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn die jaren 30 stofjes toch leuk en wat was er veel moois te zien op de Bee.
    En grappig.........ik heb lang geleden Aunty Green's Garden gemaakt maar nooit geweten dat die ook van Irene Blanck was.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. het is inderdaad een HEEL leuke winkel. FIjn dat je het zo naar je zin hebt gehad. EN wat een MOOIS!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gewoontegetrouw ben ik ook vaak op deze Bee te vinden, maar moest het deze keer door drukte in ons gezin aan mij voorbij laten gaan. Wat jammer, want dan hadden we weer eens even bij kunnen praten! Gelukkig heb je heel mooie foto's van de indrukwekkende werkstukken gemaakt, zodat ik toch heb kunnen meegenieten van al het fraais.
    Groetes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...