vrijdag 11 september 2015

Tekenen

Mams & ik zijn nog steeds bezig met de Bountiful Life aka. Civil War Bride aka. Bird of Paradise. Een supermooie applicatiequilt uit, die in het American Folk Art Museum hangt. En waarvan twee patronen gemaakt zijn. Mams & ik maken het patroon uit het boek van Karen Mowery - A Bountiful Life. We zijn bijna klaar met de blokken & dus is het tijd om aan de randen te gaan denken. Meer applicaties in het vooruitzicht...

Alleen de randen van de originele quilt & het patroon van Karen vonden we niet mooi. Veel te druk & niet helemaal onze stijl. We hebben dus allebei besloten om met elementen uit de quilt zelf nieuwe randen te ontwerpen. Ik kocht een grote rol tekenpapier bij de Ikea (voor €3,99), sneed het papier op de maat van de randen & ging aan de slag met kopien van de patronen & een potlood.



Ik laat gewoon mijn fantasie de vrije loop & al snel staan de eerste ideeen op papier. Veel blaadjes, bloemetjes, motjes & vogels ga ik gebruiken. De onderste rand is al helemaal getekend. Het leuke is dat mams haar eigen ideeen erin gaat verwerken, dus we krijgen nu echt andere quilt.


Ik denk dat ik nog wel een poosje bezig ben met deze randen, maar ik heb er zit schot in de zaak. We zijn (ahum) bijna klaar met de top van de Bountiful. Wat zal dat als een overwinning voelen!!!

2 opmerkingen:

  1. Veel werk he deze quilt lijkt mij. Maar jullie zijn samen dat scheelt weer.
    Het word vast een mooie eigen quilt nu....................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hallo
    heel mooi waar kan ik het patroon kopen mischien bij u ?
    groetjes angelique

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...