zondag 20 maart 2016

Relaxed middagje

Vorige week was ik met vriendjelief en broer & schoonzus een weekendje in Brussel voor het concert van Muse. Superleuk, maar ook supervermoeiend door al het wandelen, bier drinken & lol maken dat we deden. Deze week was het dus tijd voor een rustig weekendje. Alhoewel, rustig... Gisteren hadden we weer een Irish Circles-les in Amsterdam. Daarover later een blogje want die foto's staan op mijn eigen camera thuis. Maar vandaag was het dan echt tijd voor ontspanning. Vriendjelief moest honkballen & dus had ik de hele middag de tijd om aan de applicaties voor op de cirkel van mijn Irish Circles te werken. En wat is er nou fijner om dat lekker bij mams thuis te doen?


Mams was ook bezig met haar quiltwerkjes & tantelief schoof ook nog even aan. Niet met een quiltwerkje, maar met een schitterend borduurwerk waar ze al een paar jaar mee bezig is.


Als ik dat zo zie dan zou ik bijna willen dat ik van borduren hield. Maar helaas, de lapjes blijven roepen & dus was het al snel de gebruikelijke wanorde op tafel.


Zien jullie dat leuke blik? Die kocht ik op de rommelmarkt in Brussel vorige week & ik kan er mooi al mijn lapjes voor de Irish Circles in bewaren. Superleuk!!!


Vandaag ben ik de uitdaging aangegaan met een aantal cirkeltjes met rilletjes en al. Hier lijkt het nog niet zoveel...


Maar hier ziet het er toch best aardig uit al zeg ik het zelf. Helaas komt dit cirkeltje niet in mijn ring. Het is net te groot geworden. Ben nu dus maar een vervanger aan het maken & deze krijgt vast wel ergens anders een plaatsje.


Kijk, dit is mijn vooruitgang tot nu toe. Ik probeer de originele wedding-quilt van Jane Pizar wat meer te benaderen & dus komen er wat extra zelfbedachte onderdelen op. Zoals het rondje met het hartje erin. En het vierkantje met het rondje.


En mams? Mams is bezig geweest met de kleine cirkeltjes voor de Petra Prins-mysterie. Ik heb haar even les gegeven in de perfect circles van Karen Kay Buckley. De truc?!? Gewoon een iets bredere naadtoeslag gebruiken, dan worden die cirkeltjes vanzelf rond. Maar wordt het geen plaatje zo?!?

2 opmerkingen:

  1. Leuk blik en zo gezellig met je mams en tante.
    De Irish Circle ziet er mooi uit!
    groetjes,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een hoop met gezelligheid zit en ligt bij jullie aan/op de tafel. Veel plezier verder. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...