dinsdag 31 mei 2016

Leuk, leuk, leuk (deel 2)

Jullie hebben nog een verhaaltje over mijn te-leuke-zondag tegoed. Een zondag die ik doorbracht in dit superleuke winkeltje in Zutphen.


Met gezellige fotograferende Judiths...


Met gezellige zussen, Annewieke en Wietske (klik), die zomaar tweeling zouden kunnen zijn, maar dat niet zijn...


En met mooie, sfeervolle hoekjes.


Maar afgelopen zondag was het vooral het winkeltje waar we de geweldig inspirerende workshop van Brigitte Giblin volgden.


Een workshop over tessalations en snowflakes, het effect van verschillende stoffen op één en hetzelfde patroon, heel tips & tricks voor de cursisten en wonderschone projecten om alles te tonen.


Wat dacht je bijvoorbeeld van dit bord met wat losse voorbeelden?


Of deze beauty van de voorkant van het laatste boek van Brigitte?!? In het echt één sprankelend, vrolijk geheel met heul veul hexagonnen.


Of deze dan? De voorbeeldquilt voor het blok dat we gingen maken met english paperpiecing en de spiegeltjes. Alle blokken zijn gemaakt van hetzelfde patroon, maar door de stofkeuze ziet elk blok er helemaal anders uit. Supermooi!


Natuurlijk gingen we ook nog even aan het werk, tussen al het kletsen en luisteren door. Dit supermooie setje kregen we voor ons blok. En verassing, we kregen ook het superhandige spiegeltje waarmee Brigitte haar fussy cut-stukjes uit de stof uitkiest. En natuurlijk moest ik dat 's avonds thuis even uitproberen met één van de stofjes die op wonderbaarlijke wijze aan mijn hand bleef kleven (wel nadat het betaald was hoor)


Hier kan ik me wel mee vermaken. Zeker nu ik er weer achter gekomen ben dat ik best wel veel 'moderne' stoffen in mijn collectie heb. Toen ik net begon met quilten vond ik de modernen het leukst om te kopen en ben pas later reproducties en romantische stoffen in gaan slaan. Genoeg om mee te spelen dus ;-)


Het oefenblok begint al wat te worden. Zeker als ik controle heb van de quiltpolitie of ik wel opschiet. Snel doorgaan dus...

8 opmerkingen:

  1. Ha Marieke
    Dat is een leuk verslag!!!
    Super
    Tot gauw en groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe je de techniek ook noemt, het is een mooi resultaat aan het eind. Al wel een aantal workshops gevolg, fussy cutting en Willyne Hammerstein, maar nog geen quilt mee gemaakt. Katja Marek vind ik ook leuke dingen hebben. Laat de quiltpolitie maar patrouilleren, haha. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk verslag van een zalige zondag! Gezellig dat je er was, en helemaal leuk dat wij zo'n gezellige tafel hadden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. het was reuze gezellig..elke keer weer verassend he .als je zo met lappies bezig bent !
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er leuk uit, fussy cutting is heel leuk om te doen. Groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Erg leuk en om te zien en te lezen ! Mooie quilts en lapjes:0))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ontzettend leuk! Je kan gewoon toveren ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...