woensdag 8 februari 2012

Wat baal ik toch...

Ik ben een beetje aan het balen. Woensdag is mijn vrije dag & ik had al helemaal gepland dat ik vandaag lekker de hele dag zou gaan schaatsen. Ik heb vorig jaar speciaal schaatslessen gevolgd op de ijsbaan in Haarlem, zodat ik bij de volgende vorstperiode geen flater zou slaan op het ijs. En nu? Nu ben ik ziek. Al vanaf vorige week voelde ik me niet echt lekker, maar maandagmorgen op mijn werk kwam er ook nog flinke koorts bij & dus ben ik naar huis gegaan & bivakeer ik al een paar dagen op de bank. Met deze drie als mijn grootste vrienden...


Hopelijk zakt de koorts binnenkort een beetje & kan ik komend weekend alsnog genieten van het ijs. En anders blijf ik gewoon voor de tv zitten kijken naar alle beelden van NK's op natuurijs, over Elfstedentochten & andere winterse dingen. Tussen de hazenslaapjes door ben ik hard bezig met de quilt die uit dit doosje gemaakt gaat worden.


Het doosje kocht ik al een poosje geleden bij de Xenos. Soms kun je daar zulke leuke dingen kopen voor de meest vriendelijke prijzen. In het doosje zitten heel veel kleine snippers. Nou ja, snippers? Niet-quilters zullen dat waarschijnlijk vinden. Quilters vinden het gewoon vingerhoedjes. 


Geïnspireerd door Supergoof begon ik al een poosje geleden aan deze quilt met allemaal roodachtige restjes & na het zien van de originele vingerhoedjesquilt in de stand van Quilt It & Dotty in Vijfhuizen besloot ik er verder mee te gaan. Het in elkaar zetten van de vingerhoedjes is een ontspannend werkje op de bank & ik zie het lapje hoedjes langzaam groeien. Er zitten op dit moment 191 vingerhoedjes van 1 inch groot aan elkaar & ik heb nog geen idee hoeveel het lapje nog moet groeien voor ik tevreden ben met de grootte. Tot die tijd blijf ik gewoon snippers knippen & de hoedjes één-voor-één aan elkaar zetten.




6 opmerkingen:

  1. van harte beterschap en ik hoop dat je toch nog van de ijspret kunt genieten. Gelukkig heb je je vingerhoedjes nog.

    Groetjes, Annet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beterschap! Dat ijs ligt er in het weekend nog wel, dus hopelijk kun je dan nog schaatsen.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O jee jij ook al, heel veel beterschap. Wat wordt hij mooi jouw vingerhoedjesquilt in wording. Mooi ook in rode kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel veel beterschap. Gelukkig dat je toch nog af en toe kan werken aan je vingerhoedjes.
    Groetjes Mascha

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...