zondag 4 mei 2014

Een quilt voor een jongetje van vier

Jongetjes van vier vinden de meest uiteenlopende dingen leuk; mieren, robots, brandweerauto's, vliegtuigen, honkballen, aliens & ga zo maar door. Daarom bedacht ik dat het leuk zou zijn om A Boy's Story van Anni Downs te gaan maken voor mijn neefje Maxwell. Hij heeft al een quilt, ontworpen door mij & gemaakt door mams & die quilt wordt overal mee naartoe genomen door mijn broer. Een nieuwe quilt zou dus zeker niet ongebruikt in de kast blijven liggen. Zo gezegd, zo gedaan. En dus ben ik al een poosje bezig met appliceren & stitcherietjes maken. Binnenkort zullen jullie alle blokken vanzelf langs zien komen, want ik ben aanbeland in de fase dat ik de blokken in elkaar kan gaan zetten. En de stitcheries, applicaties & losse stukjes tot één geheel kan gaan vormen.


Vandaag heb ik bij mams met haar Singertje de eerste twee blokken in elkaar gezet. Gewoon onderwijl lekker kletsend over van alles & nog wat. En Maxwell kon gelijk even keuren of de blokken naar zijn zin waren. Hij was namelijk ook bij oma aan het spelen. En gelukkig zit het wel goed met de eerste twee blokken. Ze waren 'vet cool' of iets van die strekking. 


Hier zien jullie ze. Er missen nog wel wat borduurseltjes op de applicaties, die het echt helemaal af maken. Maar ik vind het een veelbelovend begin. Het is altijd even spannend of wat je voor ogen hebt, ook in de praktijk echt blijkt te werken. Maar ik denk dat ik daarbij in deze quilt wel in geslaagd ben. Ik ga in ieder geval zo even snel verder met borduren van het stitcherietje dat bij het vliegtuig-blok komt. Dan kan ik die ook helemaal afmaken.


Ik wilde jullie ook nog even de vorderingen aan mijn Dear Jane laten zien. Doordat ik hem in allerlei blogjes voorbij zag komen, kreeg ik ook spontaan weer zin om ermee verder te gaan. Dus dat heb ik zo af en toe lekker gedaan. Het mandje met blokjes wordt steeds voller...


En hier zie je het resultaat van het harde werk bij elkaar liggen. 17 blokjes helemaal af. Dat maakt dat ik nu bijna 100 blokken van mijn Dear Jane af heb. Bijna een mijlpaal. Wil je de andere blokken zien, die ik gemaakt heb, klik dan hier (klik) even...

4 opmerkingen:

  1. leuk, zo'n felgekleurde quilt maken voor een menneke van vier jaar!!!.;)
    wat veel blokken heb je al, ziet er heel mooi uit, mooie stofjes gebruikt!!
    groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat wordt dit een leuke quilt, daar zal dit kereltje super blij mee zijn.
    Je Jane blokjes zijn allemaal erg mooi, wat heb je er al veel gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je quilt voor een jongetje van 4 wordt geweldig!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Marieke,

    Wat onwijs leuk die blokken voor je neefje.
    Ik heb het boek al jaren in de kast, kwam het een keer tegen en kon natuurlijk niet ontbreken met 3 zoons.
    Zelf heb ik er nog nooit iets mee gedaan, maar door jou, krijg ik nu hele jeukende handen!!!

    Groetjes Marjolein
    handmadebymarjolein.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...