vrijdag 1 januari 2016

Quilts in Londen

Net voor de kerst begon waren mijn lieve schoonouders 40 jaar getrouwd. Tijd voor een feestje. Het begon met een idee om naar een kerstmarkt ergens in het zuiden van het land te gaan & we eindigden met zijn allen in Londen. Helemaal in kerstsfeer & helemaal leuk. En ik ben dan wel niet naar een quiltwinkel geweest, maar overal kom je quiltelementen tegen.


Met zijn allen in de metro op weg naar de markt op Portobello Road. Waar ze gezellige winkeltjes hadden.

 

Waaronder deze kledingwinkel met een heel bijzondere muurbekleding. Misschien een ideetje voor ons volgende huis?!?


We hebben gewandeld in Kensington Gardens. Heerlijk rustig & heel erg mooi. 


In de winkelstraat bij Harrod's was het dan weer een stuk drukker. Maar ook hier weer wat quilterigs. 


Vind je dit niet een leuke kerst-quilt-etalage? 


Ik vond Covent Garden het meest kerstig met deze mooie kerstboom. Lekker om gewoon een poosje bij te zitten & te kijken naar de straatartiesten die optraden. We'll never forget Rock & Roll Pete, maar dat verhaal is een beetje lastig op te schrijven. Aanrader als je in Londen bent, ga zeker naar de voorstelling van de Lion King in het Lyceum Theatre. Zoooo mooi! En als je een hapje wil eten vooraf, dan is Sophie's Steakhouse vlakbij het theater een tip. Lekker eten voor een redelijke prijs.


We hebben een wandelingetje gemaakt om te kijken of Elizabeth thuis was. En ja, dat was ze. De vlag hing in top. Helaas kwam ze niet naar buiten om even een praatje te maken. 


Eén van de allerleukste rondleidingen die ik ooit gehad heb, was die door de Houses of Parliament. Ze worden alleen op zaterdag gegeven & de gids die ons rondleidde, wist alles te vertellen over het gebouw, over de tradities en gebruiken en over de werking van de Britse democratie. Ook alweer een aanrader!


's Middags hebben we nog even gewinkeld & welke winkel mag je dan niet missen als echte quiltster?!? Liberty's of London inderdaad. De buitenkant ziet er al uit als een plaatje.


En als je dan binnen een geweldig mooi warenhuis aantreft waarin de trappen, vloeren, plafonds etc. nog in origenele stijl zijn van hout. En je komt op de verdieping waar de stoffen staan die ze verkopen & je treft zo'n leuke quilt aan, gewoon over de reling gedrapeerd, dan wordt je wel een klein beetje blij. 


En als je dan ook nog wat moois uit mag zoeken uit deze kasten (& meer), dan is een quiltster even helemaal compleet gelukkig. Ik heb twee mooie stofjes uitgezocht die ik in de komende quilts zeker ga gebruiken. We hebben trouwens niet heel veel gewinkeld. Na 10 meter op Oxford Street ben ik hard hollend de metro ingegaan. Veel te druk zo op de zaterdag voor kerst.


In plaats daarvan zijn we een wandeling gaan maken langs de Thames bij de Tower of London & de Tower Bridge. En dat leverde mooie plaatjes op zoals deze hierboven. 's Avonds hebben we lekker gegeten bij Bill's Restaurant vlakbij de Burrough Market. Ook alweer een aanrader & ik geloof dat ze meerdere vestigingen hebben in Londen.


Zondagochtend na het inpakken van de koffers gingen Jeroen & ik samen naar het Victoria & Albert Museum. Ook alweer een aanrader om te bezoeken tijdens een tripje naar Londen. Wat er precies te zien is, moet je maar even bekijken op de website van het museum (klik)


Ik vond dit bed geweldig (maar stiekem kwam dat ook wel een beetje omdat er een gequilte deken op lag.


En voor dit gequilte pakje moet iemand toch wel heel veel geduld gehad hebben. De titel van dit blogje is 'Quilts in Londen' & sommigen van jullie zullen je ongetwijfeld afvragen of ik de huwelijksquilt voor mij n schoonouders op tijd afgekregen heb.


Ja, die had ik op tijd af. Met bies, ophangtunnel & alles. En natuurlijk moest ik even een kleine fotosessie in Londen houden ermee. Je ziet het hele patroon niet zo heel erg goed, maar je krijgt op deze foto een idee. Schoonmama & schoonpapa waren er in ieder geval heel blij mee & ik vind het superleuk dat ze hem ook meteen in gebruik genomen hebben als een soort tafelkleed op de eettafel. Hij ligt daar mooi te wezen overdag & als ze gaan eten, dan wordt het plastic tafelkleed gebruikt. Schoonmama is veel te bang dat er vlekken op komen, die er niet meer uit gaan. Ik heb de quilt niet helemaal alleen gemaakt. Mams heeft de laatste week ook geholpen. Thanks nog, mams! Ik had hem anders nooit op tijd afgekregen. De afgelopen weken heb ik me vooral op de laatste rijen punten van de Dear Jane gestort. Als ik in januari ga beginnen met de Irish Circles dan wil ik deze top af hebben. Hopelijk gaat dat lukken.


Oh! En voor ik het vergeet wil ik jullie natuurlijk allemaal een geweldig 2016 wensen! Dat al je UFO's AFFO's worden, de lapjes zacht, aaibaar & mooi blijven, de steekjes klein en regelmatig & al je quilt- & andere dromen uit mogen komen!

3 opmerkingen:

  1. Wat een schitterende plaatjes, tsja Londen, het is alweer zo lang geleden dat ik er ben geweest, staat zeker op mijn wensenlijstje!
    Gelukkig nieuwjaar

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige plaatjes van een heerlijk weekend.
    En nog een heel gelukkig en gezond 2016.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk lees logje heb je geschreven.
    Wat een mooie foto's.
    Ik geloof zeker dat je genoten hebt.

    De beste wensen voor het nieuwe jaar met veel creativiteit!!
    Groetjes,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...