woensdag 13 april 2016

Leuk, leuk, leuk

Misschien leek het in mijn vorige blogje wel alsof ik compleet gestresst door het leven ga met alle quiltkeuzes die ik moet maken, maar het tegendeel is waar. Ik word juist heel blij van alle verschillende werkjes die ik onder handen heb. En eigenlijk kan het mij niet genoeg zijn. Het ene project is nog niet af, of ik stort me alweer vol op het volgende project. Zo heb ik lang volgehouden dat ik nog niet aan de Stonefields begonnen was. Ik had alleen maar een 'paar' proefblokjes gemaakt, omdat ze zo leuk waren om te proberen.


Tot ik gisteren bij het voorbereiden van een aantal proefblokjes op mijn A3 lightpad ineens zag dat ik alle applicatieblokjes van maand 1, maand 2 & zelfs maand 3 al af had. En dat ik toch echt bij maand 4 aanbeland ben. Oeps... dit begint toch wel te lijken op een onderhanden project. En wat is er nou fijner dan lekker op de bee op woensdagavond bij mams thuis een leuk klein applicatieblokje meenemen om wat steekjes te zetten. Zo schiet Stonefields ongemerkt best wel een beetje op.


Kijk, hier zie je 4 van mijn favorietste blokjes tot nu toe. Het is zo enorm leuk om lekker te spelen met de mooie aaibare stofjes, met mooie plaatjes & lieve kleurtjes. Vooral het blokje met de Eifeltoren is me dierbaar. Deze maakte ik na de afschuwelijke aanslagen afgelopen november in Parijs. Ik moest gewoon iets doen om mijn gedachten te kunnen ordenen & voor ik het wist was dit blokje uit mijn naald tevoorschijn gekomen. Een wat somberder blokje in een verder hele vrolijke quilt. Een beetje als symbool dat het leven twee kanten heeft.


Deze twee mooierds zijn bijna af. De bloemblaadjes waren al geappliceerd met speciaal voor dit blokje uitgezochte stofjes. Maar de cirkeltjes moesten nog. En met de Perfect Circles van Karen Kay Buckley is het toch een eitje van een cent om ze even te maken. Zo gezegd, zo gedaan. Kan ik ze mooi vanavond vastzetten.


Deze drie schattige blokjes bereidde ik gisteren en vanavond ook voor. Een lief lezend meisje als symbool voor mezelf. Ja, als kind was ik een echte boekewurm & nog steeds verlies ik mezelf graag in een mooi verhaal.


En ik bereidde de stoere Rocco voor. Inmiddels zit hij al vast op de achtergrond. Helemaal geneedleturned & als zeg ik het zelf best redelijk geslaagd. Voor de Stonefields maak ik ook gebruik van de bak met restjes die ik in mijn vorige blogje liet zien. Er zitten zoveel mooie, lieve, leuke, kleurige lapjes in dat ik nog wel een poosje voort kan ermee. Rocco heeft bijvoorbeeld een mooi vachtje van een schattig bruin eendjesstoffen. Je moet wel even goed turen, maar dan zie je ze echt zwemmen die eendjes.


En al die voorbereide blokjes mogen dan mee naar de bee in dit mooie blik. Nu het niet meer in gebruik is voor de randen van de Bountiful Life is het ideaal om te gebruiken voor de Stonefields-blokken. De doos kocht ik een poos geleden voor het luttele bedrag van €1,- op de rommelmarkt in Hoofddorp. Een wereldvondst waar ik nog steeds blij mee ben. Hebben jullie ook van die mooie rommelmarktvondsten?!?

5 opmerkingen:

  1. Stress of niet het zijn prachtige blokken geworden voor een evenzo leuke quilt.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad erg leuk !
    En de poes en meisjes plaatjeslapjes zijn lief:0))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke blokjes, ik ben ook zo gek op de plaatjes blokjes.
    Leuk dat je de Stonefields ook maakt, ik ga er ook weer aan verder, lag even stil omdat ik drie andere quilts eerst wilde afwerken.
    En ook bij mij komt er dan weer een nieuw project bij, dus ik bedoel maar, heel herkenbaar!!

    Groetjes,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige blokken!! Hier zit ik zo te twijfelen of ik wel door ga met roze en blauw,.. jou kleurtjes vind ik prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...