woensdag 13 juli 2011

Double Irish Chain top af!!!

Mijn mams is bezig met het maken van een quilt voor mijn oma die binnenkort 85 wordt. Waarschijnlijk verhuist oma binnenkort naar een verzorgingshuis & mijn moeder vond het een goed idee om een mooie quilt voor over haar bed te maken. Ze heeft op het Stoffenspektakel in Alphen a/d Rijn een aantal verschillende stoffen gekocht in rood, groen & beige. En vroeg mij of ik een leuk net al te moeilijk ontwerp wist. Ik heb toen met EQ een quilt ontworpen voor mijn oma. Het werd een dubbele Irish Chain waarbij er twee verschillende banen door elkaar geweven zijn. Mijn moeder is op 1 juni begonnen met patchen (alles met de hand) & vandaag is de top afgekomen! Zo heeft het toch wel voordelen als je met een gebroken enkel op de bank moet zitten ;-)

Mijn nichtje Senna & ik gaan de quilt sandwichen voor mams (dat kan ze zelf nog niet met haar voet in het gips), zodat ze kan beginnen met het quilten. En dan heeft ze de quilt hopelijk op tijd af voordat mijn oma jarig is...



1 opmerking:

Bedankt voor je reactie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...