vrijdag 21 december 2012

In het huis van een quilter...

Staat natuurlijk een quiltershuisje te schitteren in het kerstdorp.


Ik ben op dit moment bij mijn pap & mams thuis, omdat mijn lieve vriendje een kerstborrel van zijn werk heeft. En zoals elk jaar heeft mams haar kerstdorp weer op de tv-kast gezet. Er staan veel mooie huisjes in, maar mijn favoriet is dit kleine quiltershuisje, Zie je de twee vrouwen op het bankje lekker zitten te quilten? Hier zou ik ook wel willen wonen.

Mams is druk bezig met allemaal leuke projecten. Zij heeft er goed de vaart in. Want de afgelopen weken heeft zij deze superleuke adventskalenders gemaakt voor mijn neefje & nichtje. De zakjes waarin je leuke dingetjes kan stoppen zijn met de machine erop genaaid & het geheel is met de hand gequilt. Dat zullen die kids vast mooi vinden...


Zoals elk jaar gaan pap & mams ook dit jaar weer op wintersport met de caravan. Ja met de caravan, je leest het goed. En nee, het is niet koud. Want dat is vast de volgende vraag die je gaat stellen. We gaan in navolging van mijn ooms & tantes alweer een jaar of 16 elk jaar opnieuw in februari met de caravan naar Frankrijk om daar te genieten van alle sneeuwpret. Vroeger was het wel een beetje passen & meten als we met z'n allen in één caravan weggingen, maar tegenwoordig hebben pap & mams het een stuk ruimer & hebben ze een vast bed, waardoor ze dat lekker kunnen laten liggen. Alleen vindt mams het dan niet fijn als er geen sprei op bed ligt. En precies daarvoor wilde ze nu een quilt maken. Ze kocht stof in de kleuren van de caravan, ik ontwierp weer een leuke quilt voor haar & het Singertje kon lekker aan de snor. De top is dan ook weer in recordtempo helemaal af.


Misschien denk je wel dat er een rare flap aan de quilt vast zit, maar dat is gewoon de flap waarmee mams de quilt in kan stoppen. Het moet namelijk behalve een mooie ook een praktische quilt zijn. Voor de quilt heeft mams gebruik gemaakt van warme rode & roze stoffen. Door de Courthouse Steps blokken op een bepaalde manier te rangschikken kregen we dit mooie patroon. Nadat we bovenstaande foto gemaakt hadden zagen mams & ik een patroon verschijnen in de quilt & besloot mams om diagonale lijnen te gaan quilten, die ze met een soort krijtpen erop tekent.


Omdat mams de quilt op bed wil leggen tijdens de wintersport moet ze een beetje haast maken met het quilten ervan. Ze dubbelde de quilt daarom meteen met behulp van de lattenmethode. Nu ze een jaartje ouder wordt vindt ze dit een stuk fijner werken dan sandwichen op grond op de knien. Wil je weten hoe deze methode werkt, kijk dan hier (klik) even. Conny heeft een geweldige tutorial geschreven.

    

Inmiddels is mams hard bezig met quilten. Ik ben benieuwd hoe lang ze over deze quilt gaat doen & ik ben ook nu al nieuwsgierig naar het eindresultaat...

2 opmerkingen:

  1. Hallo Mams,... De quilt is prachtig!! En het huisje staat hier ook te prokken,..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een activiteit!! Mooie quilt is het al en ook ik ben benieuwd naar het eindresultaat!
    Fijne dagen, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...