zondag 28 augustus 2011

Quilttentoonstelling in Lisse

Ik ben vandaag met mams naar de lustrumtentoonstelling van de Lakenquilters in Lisse geweest. En dat was echt onwijs leuk! We waren er al vroeg & het was nog erg rustig toen wij kwamen. Maar de mevrouwen van de tentoonstelling zeiden dat het al lekker druk geweest was. De quilts die op de tentoonstelling hingen waren allemaal erg mooi & ik heb weer een hoop inspiratie opgedaan voor toekomstige projecten. Zo hing er bijvoorbeeld een prachtige sashiko-quilt. Misschien dat ik daar toch maar eens een boek over ga kopen of een workshop van ga volgen. Een andere quilt die ik beeldschoon vond was een Indian Wedding Ring quilt. Misschien dat we zo'n soort quilt voor mijn broer & zijn toekomstige vrouw kunnen gaan maken. Dat zou een mooi cadeau zijn. Hieronder zie je een korte foto-impressie van de quilts die op de tentoonstelling hingen. Dan kunnen jullie er ook van meegenieten (mocht je er niet geweest zijn)


Bij de tentoonstelling was ook een standje van mijn favoriete quiltwinkel aanwezig & ik kon natuurlijk niet naar huis gaan zonder een paar lapjes voor de Dear Jane die ik december ga beginnen. Zo groeit de voorraad Dear Jane-stofjes gestaag maar zeker...


Verder heb ik dit weekend de verjaardag van mijn nichtje Sophie gevierd. Ze werd alweer 3. Tja, kleine meisjes worden snel groot! En ik ben begonnen met de volgende rand van mijn medaillon-quilt. Ik kreeg zomaar ineens inspiratie om er verder mee te gaan. Zodra ik de rand af heb, zal ik hem weer showen. Tot dan moet het even een verrassing blijven wat ik ga doen.

4 opmerkingen:

  1. Niks heerlijker dan quiltvitamines opdoen...en die Sashiko is een plaatje! Succes met je Dear Jane en je medalion

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Ieke,
    Dank voor je lovende woorden. We hebben geweldige dagen gehad, en tot vanmiddag 4 uur zijn er mensen langs geweest. De kinderquilt is gewonnen door een Mw uit Hillegom en we hebben een mooi bedrag voor Kika.
    Al met een al een geslaagde tentoonstelling.
    H. groet Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie quilts op die tentoonstelling hoor Ik heb je blog even verder doorgelezen en het lijkt me zo geweldig om samen met je moeder de zelfde hobby te kunnen hebben Leuk hoor.
    Geef je Roos een knuffel van mij?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi overzicht van de tentoonstelling. Je aankopen zijn ook erg mooi leuk dat je ook met de DJ gaat beginnen ben erg benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...