zondag 4 augustus 2013

Een blogje met een vraag

Nu ik zo heel hard aan het opschieten ben met het appliceren van de mandjes voor de Trick or Treat-basketquilt van Blackbird Design, moest ik verzinnen waar ik nadat ik al die mandjes af had meer verder ging. En ineens leek er een bepaald mandje wel heel erg leeg.


De stapel mandjes-blokken werd te hoog & zijn dus verhuisd naar een ander mandje. En dit schattige mandje met affe Dear Jane-blokken leek ineens heel erg leeg. Ik heb het boek van Dear Jane gekregen voor Sinterklaas in 2011 & wist al snel dat ik er een romantisch meisje van ging maken met allemaal stofjes met roosjes, vogeltjes, hartjes in allemaal romantische kleurtjes. Het stofjes verzamelen duurde even, maar na een half jaar had ik een overzicht & kon ik gaan beginnen.


Alleen tja, dan gaat het zoals het soms bij andere quiltsters ook gaat. De productie van blokjes stokte een beetje & er kwamen steeds minder blokjes bij. Andere quilts werden op dat moment belangrijker & Jane verdween een beetje naar de achtergrond. Het volgende afmaak-project wordt dus Jane & daarvoor ben ik vandaag op mijn luie pyjamazondag begonnen met blokjes snijden. Ik moest ineens aan het lz-tje van Judith (klik het blog van Judith) denken, die blokjes lijkt te poepen & bedacht me dat als ik nu eens een handig systeem zou hebben om de blokjes in te bewaren, dat ik dan vast een stuk georganiseerder & misschien ook wel sneller zou gaan. Zo gezegd, zo gedaan. Ik had nog wat handige zakjes liggen waar ik de stukjes per blok in kon stoppen.


Alleen die handige zakjes zijn nu op :-( En dus mijn vraag: wie weet toevallig waar ik dit soort kleine zakjes met zo'n sluiting, die je dicht drukt, kan kopen? Dan kan ik weer verder met het snijden, knippen etc. van blokjes voor mijn Jane. 

7 opmerkingen:

  1. Ik heb ze gewoon in diepvriesvakjes met zo'n druksysteem gedaan. Ze zijn groter maar het werkt prima.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ze in Canada gekocht, maar volgens mij kun je ze hier ook makkelijk verkrijgen. Volgens mij heb ik ze ooit ook zien liggen bij de Lidl met zo'n soort "ritsje" die je dan naar de andere kant schuift. Succes met zoeken

    BeantwoordenVerwijderen
  3. kantoorboekhandel kun je ze in alle maten krijgen .... boterhamzakjes wil ook werken en plastic of papieren bordjes worden hier regelmatig gebruikt maar die zijn niet handig als je ze in een mandje wilt doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een goed idee om je blokjes zo vooraf te snijden en bij elkaar te houden.
    Vaak snij/knip ik er vier en bewaar ze dan op de juiste bladzijde in mijn boek,
    maar dan willen er wel eens lapjes uitvallen ;-)
    Voor mijn English Baskets had ik alle bloemen en blaadjes vooraf getekend
    en geknipt en deze bewaard in ziplock zakjes gekocht bij de AH. Ik denk dat
    het eigenlijk diepvrieszakjes zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bij de betere kantoorvakhandel heb je deze zakjes van heel klein tot a4 formaat.
    En een goede voorbereiding is het halve werk!
    Succes met het vervolg van de Dear Jane

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vond ze online hier : http://www.rajapack.nl/plastic-zakken/plastic-zakken.html?gclid=CIiV_8_r5bgCFUyS3god8X4Aqg.
    Maar ook heel handig kunnen gewone enveloppen zijn, op de buitenkant kan dan heel makkelijk een tekeningetje of de bloknaam geschreven worden.
    Zelf heb ik een map met insteekhoesjes. In elk hoesje zit een uitgeprinte versie van het dear jane blok op A4 formaat. Onder de tekening van het blok schrijf ik wanneer ik eraan gewerkt heb, iets bijzonders over het stofje etc. Verder zit in elke insteekhoes de bijbehorende malletjes en de stofjes.
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...